مبلغین سنگربانان شریعت نبوی و پاسداران اندیشه علوی/ضرورت تبیین مناسبت های پیشرو برای مردم


مبلغین سنگربانان شریعت نبوی و پاسداران اندیشه علوی/ضرورت تبیین مناسبت های پیشرو برای مردم

خاضع از مبلغین به عنوان سنگربانان شریعت نبوی و پاسداران اندیشه علوی یاد کرد و اظهار داشت: برنامه ها و مناسبت های مهم پیشرو باید برای مردم تبیین شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست مبلغین اعزامی طرح «ضیافت الهی» با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز (15 اردیبهشت) در یاسوج برگزار شد.

حجت الاسلام سیدجواد خاضع در این نشست ضمن تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان، به روایتی از امام صادق (علیه السلام) اشاره کرد و اظهار داشت: امام می فرماید: «علمای شیعه، نگهبانان و مرزداران مرزی هستند که در آن سوی این مرز ابلیس و دیوهایش قرار دارند و می خواهند این مرز را بشکنند و به شیعیان از لحاظ اعتقادی هجمه وارد کنند».

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه روایت امام صادق (علیه السلام)، اضافه کرد: «این علما و مرزداران ابلیس و یاران او را از حمله به ضعفای شیعه برای حمله اعتقادی و فکری منع می کنند و این علمای شیعه هستند که اجازه نمی دهند ابلیس و پیروانش بر شیعیان مسلط شوند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: ما مرز جغرافیایی داریم که قوای نظامی از این مرزها حفاظت و حراست کرده و از هجوم دشمن به کشور جلوگیری می کنند که کار بسیار ارزشمندی است، اما مهم تر از مرزبانی جغرافیایی، مرزداری و مرزبانی اعتقادی است که شما مبلغین دین این مرزبانی را انجام می دهید و از اعتقادات شیعه حفاظت و حراست می کنید.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در فضای مجازی روزانه صدها و هزاران شبهه اعتقادی فکری و فرهنگی به جامعه پمپاژ می شود و این وظیفه علماست که با مطالعه و حضور در فضای مجازی، آمادگی پاسخگویی به این شبهات را داشته باشند.

وی وظیفه این کار بسیار ارزشمند را بر دوش مبلغین دانست و ابراز داشت: شما که در آستانه ماه مبارک رمضان در استان حضور دارید و برای تبلیغ و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت که ریشه در عاشورا دارد و همچنین ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت که باعث ایجاد امید و نشاط در جامعه می شود، باید تلاش کنید.

خاضع از مبلغین به عنوان سنگربانان شریعت نبوی و پاسداران اندیشه علوی یاد کرد و اظهار داشت: چند مناسبت مهم در ماه مبارک رمضان داریم که بحث سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام عظیم الشان راحل، قیام خونین 15 خرداد و قبل از آن راهپیمایی روز جهانی قدس از جمله آنهاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این مناسبت ها را در پایان ماه مبارک رمضان داریم، اضافه کرد: طلاب و روحانیون در کنار فعالیت های تبلیغی در زمینه این مناسبت های انقلابی نیز اهتمام داشته باشند و برای تبیین و تبلیغ نشر آثار حضرت امام و اندیشه های سیاسی آن حضرت و اقداماتی که حضرت امام انجام دادند و تحولاتی که در کشور، منطقه و جهان به برکت انقلاب اسلامی انجام گرفت، اطلاع رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث ارتحال حضرت امام، سی امین سالروز آغاز زعامت مقام معظم رهبری را داریم که بحمدلله طی این 30 سال علیرغم همه توطئه ها و نقشه های دشمنان، می بینیم که جمهوری اسلامی ایران مثل یک جزیره امن و باثبات در یک منطقه بسیار ناامن قرار دارد و همه اینها به برکت هدایت های مقام معظم رهبری است.

خاضع گفت: نه تنها دوستان بلکه دشمنان به عظمت رهبری مقام عظمای ولایت اعتراف دارند و همه بر مدیریت درست، دقیق و صحیح رهبر معظم انقلاب اعتراف کردند.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ما زمانی در اوایل انقلاب بخشی مهمی از شهرهای کشورمان اشغال و در داخل با دشمن می جنگیدیم، ولی اکنون به برکت تدابیر رهبری مرزهای امنیتی کشور ما کیلومترها دورتر از مرز کشورمان ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: اگر یک زمانی در کشورمان آمریکا، انگلیس، اسرائیل و دیگران حضور داشتند، اکنون ما در مرز اسرائیل حضور داریم و اینها همه به برکت هدایت های مقام معظم رهبری است.

خاضع به روز جهانی قدس هم اشاره و ادامه داد: روز جهانی قدس از یادگارهای ارزشمند امام عظیم الشان راحل است و این روز محور وحدت جهان اسلام بوده که امسال حساسیت های بیشتری نسبت به دوران قبل وجود دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد یکی از این حساسیت ها را بحث معامله قرن دانست و خاطرنشان کرد: این طرح از سوی آمریکا و برخی از سران مرتجع کشورهای عربی دردست اقدام است و برای اینکه بتوانند معامله قرن را انجام داده و اسرائیل را به رسمیت بشناسند، دست به این اقدام زدند.

وی تاکید کرد: از طرفی شاهد انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس بودیم که در واقع این به معنای به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل است.

خاضع بحث الحاق جولان اشغالی به اسرائیل را از دیگر مطالب مهم دانست و اضافه کرد: جولان بخشی از کشور سوریه و در اشغال رژیم صهیونیستی بوده، ولی آمریکا آن را به عنوان بخشی از خاک رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و الحاق کرد.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد موضوع بعدی را قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست به اصطلاح تروریستی آمریکا دانست و ادامه داد: سپاه عزت آفرین و مقتدر انقلاب اسلامی در حالی از طرف رئیس جمهور آمریکا در لیست گروه های تروریستی قرار گرفت که تروریست ها یا به صورت مستقیم توسط آمریکا تاسیس شدند یا به صورت غیرمستقیم از آنها حمایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه خانم کلینتون در کتاب خود اعتراف می کند که داعش را خود آنها به وجود آورده اند، اذعان کرد: به جهت اینکه سپاه معادلات آمریکا را در منطقه به هم زد و اجازه نداد آمریکا نقشه های شوم خود را در خاورمیانه به سرانجام برساند، از روی عصبانیت و ناراحتی این کار را انجام داد که انشالله منشا خیر خواهد شد.

خاضع ابراز داشت: بیش از یک سال مردم فلسطین تظاهرات بازگشت را انجام می دهند و تاکنون حدود 57 هفته است که روزهای جمعه تظاهرات و راهپیمایی با عنوان «تظاهرات بازگشت» ادامه دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به این قدرتی که جبهه مقاومت دارد و مقاومت فلسطین از آمادگی بالایی برخوردار است، نویدها و بشارت هایی که مقام معظم رهبری دادند را در حال تحقق می بینیم و همان طور که معظم له فرمودند، «به زودی شاهد برپایی نماز جماعت در بیت المقدس و قدس شریف خواهیم بود».

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که «رژیم غاصب صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید»، عنوان کرد: اینها فراتر از پیش بینی هستند و بشارت هایی است که معظم له دادند و به فضل الهی شاهد این باشیم که به برکت این بیداری ها و تبیین ها، امسال روز قدس باشکوهتر و بسیار چشمگیرتر از سال های گذشته در استان برگزار شود.

خاضع گفت: 10 خرداد، مصادف با بیست و پنجم ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس می باشد که راهپیمایی آن در نقاط مختلف استان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: مراسم گرامی داشت سالگرد ارتحال حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) ۱۴ خرداد ماه در مناطق مختلف استان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغین عزیزی که در شهرها، روستاها و بقاع متبرکه مشغول تبلیغ خواهند شد، تلاش کنند این مناسبت ها را در کنار سایر برنامه های تبلیغی برای مردم تبیین کنند.

خاضع گفت: در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب این بیانیه را مطالعه، تبیین و تلاش کنید این موضوع را در برنامه تبلیغی خود قرار دهید، به ویژه محور را جوانان قرار دهید که بتوانید در این زمینه هم به وظیفه خود عمل کنید و ان شاءالله موفق باشید.

پایان پیام/82

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی