نخستین همایش آشنایی مردم با بورس در قزوین برگزار می شود


نخستین همایش آشنایی مردم با بورس در قزوین برگزار می شود

قزوین - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: نخستین همایش آشنایی مردم با بورس و نحوه سرمایه گذاری در آن، اولویت سال جاری اتاق بازرگانی استان خواهد بود.

به گزارش ایرنا ، مهدی بخشنده روز شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد،افزود: با توجه به ناتوانی بانک‌ها در تامین منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی سعی داریم تا منابع مورد نیاز را از طریق مردم و آشنایی آنان با بورس فراهم آوریم.
وی، تمرکز بر جلسات اقتصادی و همگرایی با مدیران، شناسایی موانع کسب و کار، تشکیل هفت کمیسیون تخصصی برای اتاق، شناسایی علل رکود و تعطیلی واحدهای مشکل‌دار با ارائه راهکار ، تامین مالی با جایگزینی منابع بانکی، همکاری ویژه با فرمانداران و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری و معادن استان را دستور کار این شورا در سال جاری برشمرد.
بخشنده اضافه کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته به حوزه گردشگری و معادن استان توجه خاصی صورت نگرفته است در حالی که استان ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه توریسم درمانی و اکو توریسم، خانه های بوم گردی و توریسم مذهبی،آثار باستانی و اقتصادی دارد.

*** شورای گفت و گو ظرفیت قابل ملاحظه ملاحظه‌ای برای رفع موانع است
رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: این شورا ظرفیت قابل توجهی برای رفع موانع و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتگران استان دارد.
علی زمانی تصریح کرد : اگرچه امروز تولید کشور با تهدیدات و هزینه‌های فراوانی رو به رو است اما معتقدیم فرصت های بسیار خوبی هم در برابر آنها وجود دارد.
وی اضافه کرد: متاسفانه از فرصت های به دست آمده و دلایل و راه حل های ارائه شده برای رفع موانع تولید از سوی بخش خصوصی توجه نمی شود.
این مسئول افزود: به عنوان مثال در حوزه صادرات به طور دائم تصمیمات اشتباهی اتخاذ شده و بعدها با اصلاحیه های متعدد برای ترمیم و رفع ایرادات تلاش می شود.
زمانی با اشاره به اینکه در حوزه منابع هیچ کمبودی در کشور نداریم ، گفت : دارایی های راکد دولت هم اکنون 6 برابر نقدینگی بازار است که با توجه به این موضوع می‌توان اقتصاد را با کمک آن مدیریت و هدایت کرد.
وی با اشاره به اینکه با رویکردهای فعلی نمی توان تصمیمات درست و صحیحی گرفت، یادآور شد: اینکه همه تصمیمات از مرکز گرفته شود صحیح نیست و باید واگذاری اختیارات استانی به استانداران برای رفع موانع و مشکلات روز به روز افزایش یابد.
8054* 6101


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان