قصور پزشکی دامن مادر 31 ساله کرمانی را گرفت


قصور پزشکی دامن مادر 31 ساله کرمانی را گرفت

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، محل مرگ مادر باردار را بیمارستان ارجمند اعلام کرد و این در حالی است که رییس بیمارستان ارجمند آن را تکذیب می کند.

کد خبر: 88465 ۱۳۹۸/۰۲/۲۵ ۰۸:۵۱:۵۳

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی:

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، محل مرگ مادر باردار را بیمارستان ارجمند اعلام کرد و این در حالی است که رییس بیمارستان ارجمند آن را تکذیب می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از کرمان نو ؛ 28 اسفندماه بود که «سارا سادات فردوس» ۳۱ساله به جای دیدن دختر نوزادش با مرگ ملاقات کرد.

«یاسین مداینی»، همسر سارا سادات فردوس درباره مرگ همسرش چنین می گوید: همسر من دو سقط جنین داشته و دکتر معالجش «ویکتوریا حبیب زاده» برای این بارداری، تشخیص سزارین داده بود. روز ۲۶ اسفند به دلیل پاره شدن کیسه آب مادر، به بیمارستان ارجمند مراجعه کردیم اما به دلیل مرخصی بودن دکتر حبیب زاده، دکتر دیگری(کرمان نو اجازه اعلام نام دکتر را ندارد) مراحل زایمان را برعهده گرفت. اگرچه دکتر حبیب زاده در برگه ای که در حال حاضر توسط بیمارستان ضبط شده است، تاکید بر سزارین کرده بود، دکتر بیمارستان، تشخیص زایمان طبیعی را داد. همسر من بعد از زایمان دچار خونریزی داخلی شد و پس از آن به دلیل نبود «آی سییو» در بیمارستان به بیمارستان فاطمه الزهرا (کلاهدوز) فرستاده شد که ظاهرا قبل از رسیدن به آن بیمارستان فوت کرده بود.

مداینی تاکید می کند: در برگه ای که توسط دکتر بیهوشی بیمارستان فاطمه الزهرا پس از فوت همسرم امضا شد، قید شده که بیمار با «شرایط هوشیاری ۳ ، فشار خون بسیار پایین و خونریزی فعال حین انتقال از بیمارستان ارجمند به کلاهدوز دچار مشکل شده است.»

همسر متوفی ادامه می دهد: با وجود همه اصرار های من برای سزارین، باز هم دکتر بیمارستان تاکید به زایمان طبیعی کرد، بعد از زایمان، وقتی که پشت شانه های همسرم پر از خون شده بود، او را به اتاق عمل بردند و دیگر هیچ کسی پاسخگوی ما نبود، مشخص شد که همسر من فوت شده و فقط جسدش را به بیمارستان کلاهدوز فرستاده اند.

کرمان نو با توجه به حساسیت موضوع به سراغ رییس، مدیر و مترون بیمارستان ارجمند رفت، که از قضا بعد از شروع سال جدید، همه این افراد تغییر کرده بودند.

روند پیگیری پرونده مرگ سارا

۲۲اردیبهشت بود که معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در خصوص چرایی عملکرد پزشک بیمارستان (اجبار برای زایمان طبیعی به جای سزارین) به کرمان نو گفت: یک پزشک نمی تواند، برای یک پزشک دیگر تعیین تکلیف کند. پزشک معالج برای وضع حمل، تشخیص زایمان طبیعی داده بود. هر پزشکی قضاوت بالینی خودش را دارد. این طور که مشخص است، پزشک معالج زایمان را انجام داده و قضایای بعد از زایمان منجر به مرگ شده است.

از مرتضی هاشمیان پرسیدیم که آیا مرگ این خانم به دلیل زایمان طبیعی و خونریزی داخلی بعد از زایمان نبوده است؟ که پاسخ داد: هر کار پزشکی عارضه ای دارد. در هر صورت این پرونده باید بررسی شود، ولی این نکته وجود دارد که بعد از زایمان طبیعی عارضه خونریزی برای این بیمار پیش آمده است، خونریزی ممکن است برای هربیماری اتفاق بیفتد،ظاهرا مدیریت این عارضه مشکل داشته است.

هاشمیان ادامه می دهد: این که خانم فردوس به دلیل زایمان طبیعی فوت شده است، ایراد پرونده نبوده، بلکه مرگ ایشان علت دیگری داشته که باید بررسی شوند.

وی در خصوص پاسخگو نبودن مدیران وقت می گوید: حتی اگر مسوولان بیمارستان تغییر پیدا کرده اند بازهم باید جوابگو باشند.

اگرچه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی به کرمان نو گفت که بیمارستان حضرت فاطمه نقشی در مرگ بیمار نداشته و فقط از آی سی یو بیمارستان استفاده شده است، با این حال دختر رییس بیمارستان ارجمند ضمن خودداری کردن از مصاحبه، اعلام کرد مرگ سارا سادات فردوس در بیمارستان ارجمند نبوده بلکه در بیمارستان کلاهدوز اتفاق افتاده است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت، در گفتگویی با ایرنا اعلام کرد عوامل دست اندرکار این پرونده به دلیل قصور در اقدامات به نظام پزشکی معرفی شدند. پیرو همین گزارش ، او به کرمان نو هم توضیح داد: پرونده فوت خانم ۳۱ ساله برای تعیین مقدار قصور به نظام پزشکی ارجاع داده شده است البته بخشی از قصور مربوط به بیمارستان و بخشی مربوط به پزشک معالج بوده است.

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین