امام جمعه کرمان: جنگ نظامی رخ نمی‌دهد/ زمان مذاکره با غرب گذشته است


نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: در خصوص جنگ نظامی خیالمان راحت باشد چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب این اتفاق نخواهد افتاد و کسانی که از جنگ سخن می‌گویند در زمین دشمن بازی می‌ کنند.

کد خبر: 88471 ۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۰:۲۰:۲۰

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: در خصوص جنگ نظامی خیالمان راحت باشد چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب این اتفاق نخواهد افتاد و کسانی که از جنگ سخن می‌گویند در زمین دشمن بازی می‌ کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان ضمن توصیه همگان به رعایت تقوای الهی گفت: در روز رستاخیز کسانی که پیرو هوا و هوس بوده‌اند در اندوهی عمیق و گسترده به سر می‌برند.

وی اظهار داشت: در روز رستاخیز ما شاهد تشکل دو صف خواهیم بود که یکی صف گناهکاران و دیگر صف افراد با تقوا است لذا افراد در دنیا به هر شخص یا گروهی که اقتدا کنند در آخرت نیز با وی محشور می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال سال انتخابات است باید به افرادی که کار سیاسی و انتخاباتی می‌کنند تذکر داد که حقیقتاً افکار و آرایی که در دنیا تبلیغ می‌کنید یا از افراد یا جناح‌هایی حمایت می‌کنید در قیامت نیز با همین افراد محشور می‌شوید از طرف دیگر افرادی که در اینگونه مسائل نفوذ بیشتری دارند در قیامت مسئولیت آنان سنگین‌تر است.

وی با بیان این مطلب که کسانی که در مسیر خلاف و گناه حرکت می‌کنند باید پاسخگوی اعمال خود در روز رستاخیز باشند، بیان داشت: دروغ گویی موجب سلب اعتماد می‌شود، جامعه‌ای که در آن خیانت گسترش پیدا کند، اعتماد عمومی تضعیف می‌شود؛ خیانت در امانت روابط اجتماعی را تضعیف می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین کسانی که از آزادی سو استفاده می‌کنند لجام گسیختگی را در بر دارد از طرف دیگر سو استفاده در امور سیاسی موجب دیکتاتوری می‌شود ضمن اینکه انجام ظلم، ظلم‌های بعدی را دربر دارد لذا مدیرکلی که بداخلاق است زیرمجموعه وی نیز همین رویه را در پی می‌گیرند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان این مطلب که ما دو پرونده شخصی و شخصیتی (حقوقی) داریم، تصریح کرد: کینه‌های متراکم موجب متزلزل شدن جامعه می‌شود و بعضاً شورش‌ها و انقلاب‌ها را ناشی می‌شود.

لزوم توجه ویژه به محرومان جامعه

وی ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و در پیش بودن هفته اکرام، افزود: با توجه به این اینکه در شرایط مناسب اقتصادی قرار نداریم لذا باید توجه بیشتری به محرومان داشته باشیم و ارتباط خود را با آنان نزدیک تر کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه وفات آیت الله بهجت، سالروز بزرگداشت ملاصدرا و در پیش بودن معراج پیامبر اکرم (ص) افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان راه را بر همه روشن کرد لذا جا دارد این فرمایشات بیشتر مدنظر قرار بگیرد.

وی با بیان این مطلب که با توجه به سخنان مقام معظم رهبری با سه جنگ اساسی روبرو هستیم و هرچه زمان می‌گذرد این سه جنگ تمام گسترده‌تر می‌شود، تصریح کرد: جنگ اقتصادی یکی از این سه جنگ است که از طریق تحریم‌ها و سخت گرفتن بر ما در صحنه بین الملل ادامه دارد.

وی ادامه داد: در خصوص جنگ نظامی خیالمان راحت باشد چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب این اتفاق نخواهد افتاد، لذا کسانی که خواسته یا ناخواسته از جنگ سخن می‌گویند در زمین دشمن بازی می‌کنند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعب ابیطالب و تحریم شدید مسلمانان گفت: امروز تحریم‌ها در همین راستا است، محور جنگ دوم، روانی است لذا تفکر تسلیم شدن، تئوری محوری جنگ‌های قرن بیستم است و در چنین شرایطی است که برنده جنگ مشخص می‌شود.

ترامپ مرد میدان جنگ نیست

وی با بیان این مطلب که رئیس جمهور آمریکا مرد میدان جنگ نیست و سابقه وی این امر را نشان می‌دهد، تصریح کرد: محور سوم، جنگ فرهنگی است که در این زمینه دشمن تمام توان خود را در میدان آورده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه راهکار مقابله با این سه جنگ چیست؟ تصریح کرد: راهکار مقابله با این جنگ‌ها در فرمایشات مقام عظمای ولایت بیان شده است و آن نهادینه شدن تفکر جهادی در کشور و عمل به این نوع تفکر است و بهترین هدایت گران این جنگ‌ها جوانان هستند.

وی با بیان این مطلب که راه حل آن در فرمایشات لذا با تجربه‌ها باید جای خود را به جوانان بدهند و خود نیاز در کنار جوانان فعالیت کنند، ادامه داد: در شرایط موجود نیازمند به یک برنامه ریزی صحیح و دقیق داریم، بیان داشت: دولت باید ساختارهای خود را اصلاح کند بنابراین در هرکجا که ضعف و کم کاری داریم باید جبران بشود و در تمام حوزه‌ها باید با تفکر جهادی پیش برویم.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه دولت مذاکره به اتمام رسیده است دشمن وقتی که موضع شورای امنیت ملی کشور را دید به شیوه‌های مختلف به دنبال مذاکره است در نتیجه همه مسئولان باید متوجه این سه جنگ باشند.

وی با بیان این مطلب که الان وقت نشستن و مذاکره با غربی‌ها نیست و زمان آن گذشته است، عنوان داشت: نکته بعد اینکه امروزه تقویت اراده‌ها در جنگ اراده‌ها بسیار مهم است که بخش مهم آن به اراده توده مردم بر می‌گردد چرا که امروز جنگ نظامی نیست بلکه جنگ اراده‌ها است و مردم و مسئولان در کنار یکدیگر باید حرکت کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین