عضلات سرشانه بزرگ چگونه ساخته می شود / شش راه طلایی در بدنسازی


عضلات سرشانه بزرگ چگونه ساخته می شود /  شش راه طلایی در بدنسازی

رکنا: «سرشانه‌های پهن چندان زیبا به نظر نمی‌رسند!» بی شک هیچ فردی تا به‌ حال این جمله را به زبان نیاورده است. درحقیقت سرشانه‌ها یکی از دشوارترین گروه عضلات برای توسعه و رشد بوده و افراد معدودی نیز توانایی ساختن سرشانه‌های پهن و بزرگ را دارند.

به گزارش گروه پرورش اندام رکنا، برای ساختن سرشانه‌هایی که به‌ مانند تخته‌ سنگ‌های عظیم‌ الجثه به نظر آیند، نیاز به پیروی از یک راه‌ و‌ روش ویژه و همه‌ جانبه خواهید داشت. در واقع ساختن این عضلات به بهترین نحو، به چیزی بیش از حرکات ساده‌ای مانند پرس سرشانه، نیاز دارد. لازم به ذکر است که جهت اختصار در نگارش متن از نگارش نحوه انجام حرکات (که با جستجوی نام حرکت به راحتی قابل دسترسی است)، چشم‌پوشی شده است.
پرس آرنولدی
پرس آرنولدی یکی از بهترین تمرین‌های سرشانه برای توسعه کلی این عضله می‌باشد که بعد از دوران حرفه‌ای ترمیناتور به افتخار او اینچنین نامگذاری شد. این تمرین می‌تواند به شما کمک کند تا سرشانه‌های گردی بسازید که همانند کلاه بازیکنان فوتبال آمریکایی به نظر برسند!
سرشانه دمبل از جلو
حرکت سرشانه دمبل از جلو عضلات دلتوییدی جلویی را درگیر می‌کند. به عبارت ساده‌تر، این حرکت بر توسعه ناحیه جداشدن عضلات سینه و سرشانه تمرکز دارد. توجه داشته باشید که در هنگام انجام حرکت، از گشتاور حاصل از جلو و عقب‌رفتن دمبل خودداری کنید.
سرشانه سیم‌کش نشر
استفاده از کابل‌ها در تمرینات می‌تواند عضلات را ایزوله کرده و در نهایت به تفکیک و کاتی زیبا منجر گردد. لازم به ذکر است که سرشانه سیم‌کش نشر روی قسمت میانی عضلات سرشانه تمرکز دارد.
ماشین اسمیت نشسته
درحقیقت ماشین اسمیت را می‌توان یکی از بهترین ماشین‌های ترکیبی و البته تفکیک‌کننده بدنسازی در دنیا نامید. تمرکز این ماشین نیز بر عضلات میانی سرشانه از طریق وارد آوردن تنش پایدار روی این قسمت از بدن می‌باشد.

نشرخم روی میز بالاسینه
عضلات پشتی سرشانه یکی از ضعیف‌ترین گروه‌های عضلانی در اکثر قریب به اتفاق افراد است. از آنجا که این عضله به نوعی لجباز به حساب می‌آید، انجام یک حرکت روی میز بالاسینه نوعی ایزولاسیون ویژه و به دنبال آن هدف قراردادن بهتر عضله را در پی خواهد داشت.

شراگز با هالتر
شراگز با هالتر، عضلات ذوزنقه ای شما را درگیر می‌کند. از آنجا که قسمت عمده ناحیه فوقانی عضلات پشت و ناحیه پایینی گردن را عضلات ذوزنقه‌ای پوشش می‌دهد، این قسمت یکی از مهم‌ترین گروه‌های عضلانی بدن به شمار می‌رود. علی‌رغم اینکه شراگز یکی از ساده‌ترین حرکان بدنسازی محسوب می‌شود اما کماکان بسیاری از ورزشکاران آن را به صورت نادرست انجام می‌دهند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال