بهره مندی 6.5 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور در دولت تدبیر و امید


وزیر نیرو گفت: طی شش سال فعالیت دولت تدبیر و امید 6.5 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور و بیش از 9 هزار و 500 روستا تحت پوشش شبکه آب روستایی سالم قرار گرفتند.

بهره مندی 6.5 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور در دولت تدبیر و امید

وزیر نیرو گفت: طی شش سال فعالیت دولت تدبیر و امید 6.5 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور و بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ روستا تحت پوشش شبکه آب روستایی سالم قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، "رضا اردکانیان" صبح امروز پنج شنبه در جریان بازدید از طرح بزرگ آبرسانی روستایی کوهستان بهارستان شهرستان نایین، با اعلام اینکه تا دو سال آینده و اتمام دولت تدبیر و امید بالغ بر ۹ میلیون نفر از جمعیت مردم روستا و ۱۳ هزار روستا تحت پوشش شبکه آب روستایی سالم قرار می گیرند، افزود: از بعد از انقلاب اسلامی تا کنون تعداد ۲۲۱ تصفیه خانه فاضلاب راه اندازی و ۱۴۲ تصفیه خانه آب به بهره برداری رسیده است، در حالی که با گذشت بیش از ۵۰ سال از رژیم قبل تنها شاهد بهره برداری چهار تصفیه خانه بودیم.
وی اضافه کرد: در حوزه تولید برق هم تاکنون فعالیت های زیادی صورت گرفته است به طوری که هم اکنون روستای بدون برق نداریم به طوری که در هر هفته هشت روستا به شبکه برق متصل می شود.
وزیر نیرو تصریح کرد: به منظور حفظ مناطق شرق، جنوب شرقی و مرکزی کشور لازم است صندوقی تعریف کنیم که از محل تخصیص یارانه مجازی به آن، ادوات و وسایل زندگی مردم در این مناطق فراهم شود.
اردکانیان اظهار داشت: همانطورکه وسایل و امکانات برای مرزبانان فراهم می شود که مرزهای کشور خالی نماند، برای جلوگیری از خالی شدن سکنه در مناطق شرقی و جنوب شرقی و مرکزی کشور باید آب مورد نیاز برای مردم این منطقه فراهم شود.
وی با بیام اینکه از تمامی پروژه هایی که منجر به توسعه آب پایدار در بلندمدت بینجامد حمایت خواهیم کرد، ادامه داد: تا جمعیت هست فاضلاب هم تولید می شود و فاضلاب تصفیه شده مهمترین منبع آب به ویژه برای صنایع است که باید صنایع را تشویق به پیش فروش فاضلاب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...