اردوغان خواستار حمایت از ییلدیریم در انتخابات شهرداری استانبول شد


رئیس‌جمهور ترکیه «اکرم امام اوغلو» کاندیدای حزب جمهوریت خلق برای شهرداری استانبول را شخصی بدون برنامه توصیف کرد و خواستار حمایت از «بینعالی ییلدیریم» شد.

اردوغان خواستار حمایت از ییلدیریم در انتخابات شهرداری استانبول شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب ردوغان، ­رئیس جمهور ترکیه، در سخنانی از اهالی استانبول خواست در انتخابات شهرداری استانبول که فردا (یکشنبه) برگزار خواهد شد، به بینعالی ییلدیریم، رئیس سابق مجلس ترکیه و کاندیدای حزب حاکم عدالت و توسعه رای دهند.

رجب طیب اردوغان دیروز در سخنانی در مرکز همایش‌های خلیج در استانبول، اکرم امام اوغلو، کاندیدای حزب جمهوریت خلق برای شهرداری استانبول را شخصی بدون برنامه توصیف کرد.

وی گفت: در این انتخابات در یک طرف بینعالی ییلدیریم و در طرف دیگر شهردار سابق منطقه ”بیلیک دوزو“ قرار دارد. آیا شما می‌تواند چنین شخصی را با ییلدیریم مقایسه کنید.

اردوغان با اشاره به اینکه سال ۱۹۹۴ میلادی شهرداری استانبول را به عهده گرفته بود، اکرم امام اوغلو را نمونه بی‌برنامه‌تر، غیرکاردان توصیف کرد که وی شهرداری استانبول را از آن تحویل گرفته بود.

رئیس جمهور ترکیه گفت: کسانی که این شخص را از نزدیک می‌شناسند و عدم توازن در سخنانش را می‌دانند از این مسئله آگاهند. من به عنوان رئیس جمهور ترکیه با اشخاص کاری ندارم، اما مبارزه ما به خاطر شهر استانبول است. ما نمی‌خواهیم استانبول بار دیگر با فلاکت مشابهی مواجه شود.

شایان ذکر است، شورای انتخابات استانبول اکرم امام اوغلو را در انتخابات محلی ۳۱ مارس برنده انتخابات اعلام و حکم شهرداری وی را صادر کرد، اما پس از گذشت دو هفته شورای عالی انتخابات ترکیه پس از رسیدگی به شکایت حزب حاکم عدالت و توسعه نتیجه انتخابات استانبول را باطل اعلام و تصمیم به برگزاری دوباره انتخابات شهرداری استانبول گرفت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران