فال تاروت یکی از سرشناس ترین نوع های طالع بینی و فال گیری هست که باور پیشگویی آن این است که کارت‌های رو شده برای شرکت‌کننده دیدگاهی از آینده و حتی وضعیت کنونی او را در اختیارش قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری موج، فال تاروت یکی از قدیمی‌ ترین روش‌ های پیشگویی در تاریخ بوده است. تاروت مجموعه ای از کارت های بازی است که از نیمه قرن ۱۵ میلادی در قسمت های مختلف اروپا مانند فرانسه و ایتالیا برای ورق بازی گروهی مورد استفاده قرار میگرفته است.

به طور کلی کارت‌ های تاروت در اروپا بیشتر به منظور بازی استفاده می‌شود ولی در کشورهای انگلیسی زبان و مناطقی که بازی آن انجام نمی‌شود، تاروت اصولاً جنبه فالگیری دارد.

از اواخر قرن ۱۸ تا به امروز پیروان آن و نهانجویان تاروت را وسیله ای برای پیشگویی و یا حتی گذرگاهی در سیر بعد ذهنی و روحانی قلمداد میکنند.

تاروت در گذشته بیشتر مورد توجه اشراف و ثروتمندان بود زیرا دسترسی به پیشگوی مسلط در زمانی که حاکمان آن را ممنوع کرده بودند پرهزینه و سخت بود.

برخی محققان سرچشمه کارت‌ها را از مصر باستان یا کابالا می‌دانند ولی مدرکی دال بر استفاده آن برای پیشگویی و طالع بینی قبل از قرن ۱۸ وجود ندارد. ومحققان استفاده از آن برای فال‌گیری را جنبهٔ تفریحی می‌دانند.

طالع بینی و پیشگویی با فال تاروت/ فال تاروت یکی از قدیمی‌ ترین روش‌ های پیشگویی در تاریخ

تاروت از ۴ دسته خال که هرکدام شامل ۱۰ کارت شماره دار (از آس تا ۱۰) و ۴ کارت تصویر دار است،تشکیل میشود. بعلاوه تاروت دارای ۲۱ خال حکم متمایز ویک کارت به نام «دلقک» نیز میباشد.نهان جویان خال های حکم ودلقک را بزرگ آرکاناو نیز باقی کارتهای یادشده را کوچک آرکانا نامیده اند.

نخستین کارت‌های شناخته شده تاروت بین سال‌های ۱۴۳۰ تا ۱۴۵۰ میلادی در میلان، فرارا و بولونیا خلق و در این حین تصاویر نمادین به دست رایج دارای ۴ خال افزوده شدند.

کارت‌های جدید خال حکم نام گرفتند؛ کهن‌ ترین تاروت به جا مانده به پانزده دست ورق چندپاره بازمی‌گردد که برای خانواده «ویسکانتی- اسفورزا»، حکمرانان میلان، نقاشی شده بوده‌است.

به نظر می‌رسد این بازی در ۱۴۵۰ که سال شاد و پرجشن وسروری در تاریخ ایتالیاست، اهمیت یافته‌است.

کارت های دست ساخت تاروت در قرن ۱۴ مورد حمله شدید خطبایی که مدعی وجود ذات شیطان در آن بودند، قرار گرفت. با وضع موجود بیشتر حکومتها تاروت را آزاد و بعضی آن را قدغن اعلام کردند. با آمدن صنعت چاپ، تولید انبوه دست ورقها میسر شد که ورقهای این دوره از شهرهای مختلف فرانسه بجا مانده‌است. محبوترین الگوی چاپ دست ورق‌های اولیه متعلق به شهر مارسی می‌باشد که به «تاروت مارسلی» معروف است.

پیشگویی و اسرارآمیزی تاروت

هر کارت تاروت دارای یک تصویر ویک عنوان است که هرکدام بیانگر مفهوم ویژه‌ای می‌باشد. باور پیشگویی تاروت این است که کارت‌های رو شده برای شرکت‌کننده دیدگاهی از آینده و حتی وضعیت کنونی او را در اختیارش قرار می‌دهد.

پیشگویی با کارت‌های بازی احتمالاً اولین بار به کتابی به نام «الهامات فرانچسکو مارکولینی» مربوط می‌شود که روشی ساده را از انتخاب تصادفی کارت هایی که جدا از فال بی‌معنی بودند، ارائه می‌داد. اما دست نوشته‌هایی از سال‌های ۱۷۳۵ و ۱۷۵۰ مدارکی ناقص از استفاده تاروت طبق ترتیب کارت‌ها برای پیشگویی هستند.

این سنت هنگامی باب شد که دی جبلین مطالعات خود را در سال ۱۷۸۱، دربارهٔ نمادهای مذهبی و آثار آن در دنیای امروزی منتشر کرد. او نخست اثبات کرد که نمادهای تاروت مارسلی بیانگر رازهایی از خدایان مصری، ایسیس و تحوت است. از شناسایی کارت‌های تاروت بوسیله «کتاب تحوت» صریحاً به این نتیجه می‌رسیم که تا به امروز تاروت در سیر تلاش نهان جویان برای عروج و کمال وجود داشته‌است.

طالع بینی و پیشگویی با فال تاروت/ فال تاروت یکی از قدیمی‌ ترین روش‌ های پیشگویی در تاریخ

تاروت امروز

امروزه تاروت دارای گونه‌های بی نهایتی است که توسط هنرمندان، عکاسان و طراحان مختلف جهان بنابر فرهنگها و سلیقه‌های گوناگون خلق شده‌اند. مانند تاروتهای بیسبال، کیتی، هکر، گربه نما ،کیمیاگری و تعداد بیشماری مدل دیگر که طرفداران بسیاری را به خودشان جلب کرده‌اند.

درکل دنیای امروز به تاروت کمتر به عنوان بازی و سرگرمی بلکه بیشتر به عنوان مجموعه‌ای مرموز و اسرارآمیز در امر طالع بینی و پیشگویی نگاه می‌شود؛ به نحوی که حتی در داخل ایران نیز فال تاروت و از آن گذشته، فال ورق، بسیار رایج است و افراد زیادی با تعابیر گوناگون از آن برای طالع بینی استفاده می‌کنند.

روش انجام فال تاروت

برای انجام فال تاروت ابتدا باید کارت ها را با هم مخلوط کرده و سپس آن ها را بر بزنید و اینکار را تا زمانی که احساس کنید بر زدن کافیست ادامه دهید.

اگر برای شخص دیگری فال میگیرید از او بخواهید با دستانی که با آن مسلط نیست «یعنی اگر راست دست هست با دست چپ و اگر چپ دست هست با دست راست» کارت ها را کات نماید یعنی کارت ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و کارت های پایینی را بر روی کارت های بالایی قرار دهد و چنانچه برای خودتان فال می‌گیرید اینکار لازم نیست و تنها همان بر زدن کارت ها کافی می باشد.

بُر زدن کارت ها:

بُر زدن به این معناست که کارت ها را باهم مخلوط کنید و یک کارت از میان کارت ها بکشید و روی کارت های بالایی بگذارید و اینکار را چندین بار تکرار میکنید و دقت کنید که پشت کارت ها رو به شما باشد.

طالع بینی و پیشگویی با فال تاروت/ فال تاروت یکی از قدیمی‌ ترین روش‌ های پیشگویی در تاریخ

نحوه گزینه کارت ها

گزینه کارت های تاروت همه ی وقت باید پس از انجام یک مراسم کوچک انجام شود، زمانی که برای دریافت پاسخ سوالتان یا پیشگویی به کارت های تاروت مراجعه می‌کنید به آن لحظه گرفتن فال حالت زیبایی از مراقبه بدهید.

کارت های تاروت را در پارچه خوشگل و پررنگی قرار داده «از رنگ هایی مثل بنفش، قرمز یا لاجوردی بهره گیری کنید» و در درون جعبه ای نگه داری نمائید.

زمانی که خواستید فال بگیرید کارت ها را با آرامش از درون جعبه و سپس پارچه خارج کنید و آن ها را بُر بزنید و پس از این که احساس کردید کارت ها کاملا” مخلوط شده اند انها را بسته به نوع فال تان گزینه کنید. در صورت تمایل و برای تمرکز قوی تر می‌توانید شمع و عودی نیز روشن کنید و به فضا رنگ و بویی خاص ببخشید.

همه ی وقت از دست چپ تان که به بخش ناخودآگاه و شهودی مغزتان مرتبط هست برای کشیدن کارت ها بهره گیری نمائید اما اگر چپ دست هستید با دست راستتان اینکار را انجام دهید.سوالاتی که از کارت های فال تاروت می‌شود در حقیقت سوالاتی هست که از ناخودآگاه فرد پرسیده می‌شود و هر چقدر سوالات و نیت شفاف تر و مختصر تر باشد تاروت بهتر خواهد توانست معرفت ناشی از ضمیر ناخودآگاه فرد را انعکاس دهد.

قبل و در حین کشیدن کارت ها چشمان تان را ببندید و عمیق و آرام نفس بکشید، همینطور که دست های شما رو کارت ها حرکت می‌کند بصورت یک کانال عمل کرده و به کارتی که همزمان با انرژی شما هماهنگی دارد مرتبط می‌گردد، به دست خود اعتماد کنید و کارت را بکشید.

گاهی در حین بُر زدن کارت ها کارتی از دسته کارت ها بیرون پریده و روی زمین میوفتد، به اینگونه کارت ها که خودبخود ظاهر می‌شوند دقت نمائید زیرا اغلب پاسخ پرسش شما را در خود دارند.

طالع بینی و پیشگویی با فال تاروت/ فال تاروت یکی از قدیمی‌ ترین روش‌ های پیشگویی در تاریخ

برای تفسیر کارت ها از قدرت درک و فهم تان بهره بگیرید، کارت ها می‌توانند برای اشخاص گوناگون تعابیری متفاوت داشته باشند، تعبیر کارت ها را بخوانید اما در عین حال دقت کنید که حس تان را نیز دخالت دهید.

قبل از گزینش و قرار دادن کارت ها باید نیت شما کاملا” روشن باشد و باید مشخص کنید که این فال به نیت مشاوره گرفته میشود و یا پیشگویی، در روش مشاوره اغلب کارت میانی نقش راهنمای اصلی را دارد و کارت های کناری ان اغلب نقش تقویتی را دارا می باشند.

بیشتر بخوانید:

حقایقی شگفت انگیز در مورد فال/ پیشگویی رخدادها از روی باورهایمان