شیء سقوط کرده در قبرس، موشک پدافند هوایی سوریه است + عکس


شیء سقوط کرده در قبرس، موشک پدافند هوایی سوریه است + عکس

اظهارات مقامات قبرس شمالی و تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها از آن حکایت دارد که شیء ناشناس سقوط کرده در این منطقه، یک فروند موشک پدافند هوایی سوریه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات رسمی منطقه قبرس شمالی (که تحت کنترل دولت ترکیه است) ظهر دوشنبه اعلام کردند که شیء سقوط کرده در این منطقه، موشک سامانه پدافند هوایی ساخت روسیه بوده ولی در این حادثه کسی آسیب ندیده است.

بامداد امروز، لحظاتی پس از حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در دمشق و حمص واقع در سوریه، گزارش شد که یک شیء پرنده ناشناس در شمال قبرس سقوط کرده و سپس منفجر شد. در آن زمان هنوز مشخص نبود که این شیء، جنگنده اسرائیلی بوده یا موشک پدافند هوایی سوریه (جزئیات بیشتر).

به نوشته خبرگزاری رویترز، «قدرت اوزِرسِی» وزیر خارجه منطقه ترکیه‌ای قبرس در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «ارزیابی‌‌های اولیه نشان می‌دهد این شیء یک موشک ساخت روسیه و بخشی از سامانه پدافند هوایی است که شب گذشته درپی حملات هوایی به سوریه فعال شده و بعد از طی کردن بُرد مؤثر خود در کشور ما سقوط کرده است».

«آندراس پنتاراس» سرهنگ بازنشسته یونانی-قبرسی به یک شبکه تلویزیونی گفت لاشه شی‌ء سقوط کرده در این منطقه نشان می‌دهد که موشک سامانه پدافند هوایی «اس-300» است.

شیء سقوط کرده در قبرس، موشک پدافند هوایی سوریه است + عکس

پنتاراس در این باره توضیح داد: «تصاویر منتشر شده از قاعده موشک و باله‌های انتهایی آن نشان می‌دهد که نوشته‌های روسی روی آن بوده پس یک موشک ساخت روسیه است. سوریه نیز از موشک‌های روسی استفاده می‌کند، پس چندان نادرست نیست که بگوییم این (موشک) اس-200 بوده است که بر اثر تجهیزات ایجاد اختلال، از مسیر خود منحرف شده است».

همچنین تصاویری که در ساعات بعد و روشنایی روز از این شیء سقوط کرده در قبرس منتشر شده بهتر نشان می‌دهد که این شی‌ء، موشک است.

قبرس کشوری جزیره‌ای است که در دریای مدیترانه و 190 کیلومتری لبنان واقع شده است.

بامداد امروز بود که تلویزیون دولتی سوریه از پاسخ پدافند هوایی این کشور به حملات موشکی در جنوب دمشق و حمص خبر داد. گفته می‌شود در این حمله که مناطق مسکونی را هدف گرفته بود، حداقل چهار غیرنظامی جان خود را از دست دادند (جزئیات بیشتر).

شیء سقوط کرده در قبرس، موشک پدافند هوایی سوریه است + عکس

انتهای پیام/ص

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه