100 هزار مدیر و کارمند دوره های مدیریت دولتی را سپری کرده اند


100 هزار مدیر و کارمند دوره های مدیریت دولتی را  سپری کرده اند

شهرکرد- ایرنا- مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: در 25 سال گذشته بیش از 100 هزار مدیر و کارمند در این استان دوره های آموزشی را سپری کردند.

رعنا مقصودی سرتشنیزی شامگاه دوشنبه در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور تاکید کرد: این تعداد مدیر و کارمند از ابتدای تشکیل این مرکز، آموزش های خود را در ۴ هزار عنوان دوره به صورت کوتاه و بلند مدت فرا گرفته اند.

وی افزود: مرکز آموزش مدیریت دولتی ز مهرماه ۱۳۷۲ در چهارمحال و بختیاری تاسیس شد.

مقصودی سرتشنیزی تصریح کرد: در این مرکز تاکنون یکهزار و ۹۳ کارمند از دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری تحصیلات دانشگاهی خود را سپری کرده اند.

وی یادآور شد: از این تعداد ۴۰۳ نفر در مقطع کاردانی حسابداری، مدیریت دولتی و مدیریت آموزشی، ۳۵۱ نفر در مقطع کارشناسی مدیریت های دولتی و آموزشی و ۳۳۸ نفر در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کرده اند.

مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: آموزش های کارمندان تازه وارد دستگاه های اجرایی استان دوره ضمن خدمت با ۶ عنوان در ۷۰ ساعت برگزار می شود.

وی گفت: در سال گذشته ۵ هزار و ۶۷۲ از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی ۶۲۸ هزار و ۵۷۸ نفر ساعت آموزش در ۱۴۰ عنوان دوره مربوط به گروه های عمومی، شغلی، بهبود مدیریت و توجیهی را فرا گرفتند.

مقصودی سرتشنیزی تاکید کرد: از این تعداد ۴ هزار و ۲۵۶ نفر مرد و یکهزار و ۵۰۶ نفر زن بوده اند.

وی افزود: بیشترین شرکت کنندگان دوره های آموزشی در سال گذشته مربوط به گروه عمومی با ۲ هزار و ۵۴۱ شرکت کننده بوده است.

مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم اینک ۳۰ عنوان دوره آموزشی در استان آماده برگزاری است.

وی یادآور شد: در برگزاری دوره های آموزشی انتخاب مدرسان با تجربه و کارآمد از مهمترین ارکان محسوب می شود.

مقصودی سرتشنیزی اظهار داشت: دستگاه های اجرایی براساس قانونی می توانند سالانه یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود را برای فعالیت های پژوهشی هزینه کنند.

تیرماه ۱۳۴۸ در راستای اجرای برنامه های آموزشی مستخدمین دولت به استناد تبصره ۳ ماده ۴۴ قانون استخدام کشوری مبنی بر تاسیس موسسه ای برای آموزش مدیریت و فنون اداری با نام "مرکز آموزش مدیریت دولتی" وابسته به سازمان امور اداری و استخدامی وقت تشکیل و فعالیت های خود را در چارچوب ماموریت ها و وظایف قانونی تعریف شده شروع کرد.

این مرکز از مهرماه ۱۳۷۲ در چهارمحال و بختیاری فعال و در سال ۱۳۸۱ به یکی از واحدهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تبدیل شد.

۷۳۶۲/‏۶۰۲۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم