1800 نوآموز در خمین سنجش می شوند


1800 نوآموز در خمین سنجش می شوند

مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: یک هزار و 800 نوآموز در سال جاری برای ورود به مدارس شهرستان سنجش می شوند.

«عبدالرضا پیرحسین لو» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و کودکان پیش دبستانی در خمین از امروز به مدت ۶۰ روز در پایگاه های ثابت و سیار این شهرستان اجرا می شود.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال، ۴۰۰ نو آموز در روستاها و ۱۴۰۰ نو آموز پیش دبستانی در شهرها برای شرکت در طرح سنجش نوآموزان شرکت کنند.
مدیرآموزش و پرورش خمین اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده سنجش نوآموزان در یک پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار با حضور ۱۰ نیروی انسانی اجرا می شود.
پیرحسین لوگفت: طرح سنجش نو آموزان بدو ورود به دبستان به مدت ۱۵ روز در روستاهای شهرستان و از ۲۶ تیر در پایگاه سنجش مستقر در دبستان دکتر "لطفی" در شهر خمین اجرا می شود.
وی اضافه کرد: این طرح به واسطه آمادگی نوآموزان برای ورود به مدرسه اهمیت زیادی دارد زیرا در آن خدماتی از قبیل سنجش بینایی و شنوایی، مراقبت سلامت به لحاظ اسکلتی، سنجش قد و وزن، و ضعیت پوست و مو و درنهایت غربالگری هوشی انجام می گیرد.
مدیرآموزش و پرورش خمین افزود: پایگاه های سنجش نوآموزان شهرستان از ساعت هشت تا ۱۲ ظهر آمادگی ارایه خدمات به گروه های هدف را دارند.
خمین در جنوب استان مرکزی ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و ۲۵۰ مرکز آموزشی دارد.
/ ‏۳۰۷۵/‏۹۹۳۰


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟