امام صادق(ع) مکتب شیعه را به ثبات رساندند


امام صادق(ع) مکتب شیعه را به ثبات رساندند

حجت‌الاسلام هاشمیان با بیان‌اینکه امام صادق(ع) معارف الهی اهل‌بیت(ع)‌ را منتشر کرده و مکتب شیعه را به ثبات رساندند، گفت: ایشان به وسیله شاگردان معارف اهل‌بیت(ع) و قرآن را در جامعه اسلامی گسترش دادند به همین دلیل ایشان را رئیس مذهب شیعه می‌نامند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم هاشمیان» شب گذشته ۷ تیر به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در مراسمی که در مهدیه تهران برگزار شد، اظهار کرد: همه مسلمانان به ویژه شیعیان مدیون امام صادق(ع) هستیم.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه زمان امامت امام صادق(ع) همزمان با کاهش قدرت بنی‌امیه و نابودی آنها شد، تصریح کرد:‌ حضرت از فرصت پیش آمده استفاده کردند معارف دینی الهی را منتشر کرده و مکتب شیعه را به ثبات رساندند.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع)‌ شاگردان بسیار زیادی را تربیت کردند، گفت: حضرت(ع) به وسیله همین شاگردان معارف اهل‌بیت(ع) و قرآن را در جامعه اسلامی گسترش دادند به همین دلیل ایشان را رئیس مذهب شیعه می‌نامند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان درباره جایگاه مادر امام صادق(ع)، اضافه کرد: ایشان دختر یکی از فقهای اهل حجاز و از اصحاب امام سجاد(ع)‌ بودند، امام صادق(ع) درباره مادر گرامی خود می فرمایند: مادرم خانمی مومن، باتقوا، نیکوکار و از پرهیزکارترین زنان روزگار خود بود.

این استاد حوزه و دانشگاه درباره شرایط استجابت دعا، بیان کرد:‌ زمان و مکان بر استجابت دعا اثر دارد از جمله ساعاتی که برای استجابت دعا توصیه شده غروب جمعه است، همچنین انتخاب محلی خلوت که انسان بتواند در آن حضور قلب داشته باشد نیز بر استجابت دعا اثر دارد.

وی در پایان با بیان اینکه خلیفه زمان بارها قصد جان امام صادق(ع)‌ را کرده بود اما به خواست و اراده الهی موفق نشده بود، تاکید کرد: امام صادق(ع) در حالی که ۶۵ سال سن داشتند منصور دوانیقی به ایشان زهر خوراندند و حضرت(ع) را به شهادت رساندند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا