حناچی: زیست شبانه به معنای استفاده از همه فضاهای شهر نیست


حناچی: زیست شبانه به معنای استفاده از همه فضاهای شهر نیست

تهران_ ایرنا_ شهردار تهران گفت: زیست شبانه به معنای باز بودن همه مغازه ها در شب و امکان استفاده از همه فضاهای شهری در شب نیست.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زیست شبانه به معنای زنده بودن شهر در شب مانند روز نیست اظهارداشت: باید به اینکه شهر در شب همانطور که در روز زنده است در شب هم زنده باشد توجه و درخصوص آن فکر شود.
وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرهای دنیا اکثر مغازه ها حدود ساعت ۸ و ۹ شب بسته اند و تنها بعضی از فروشگاه های زنجیره ای برای تامین نیازهای مردم باز هستند.
شهردار تهران با اشاره به اینکه نورپردازی شهر برای دیدن زیبایی های شهر در شب در عین حال تاکید کرد: اما این به معنای زنده بودن همه الزامات شهر نیست.
وی گفت: اگر با این نگاه برنامه ریزی شود حساسیت ها نیز کم خواهد شد.
حناچی همچنین درخصوص اینکه گفته می شود گفت و گوها با دولت برای تامین واگن مترو موثر نبود اظهارداشت: تمام تلاش ما تامین منابع و استفاده از بضاعت داخلی برای تولید واگن های مورد نیاز است که در همین راستا هفته گذشته تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.
وی هدف از این اقدام را افزایش سهم داخلی سازی واگن های مترو ذکر و خاطرنشان کرد: قرار است این کار طی ۱۸ ماه انجام شود.
شهردار تهران یادآور شد: برای سایر موارد تلاش می کنیم تا در شرایط تحریم از راه های مختلف که کار سختی نیز هست، تامین منابع کنیم.
وی همچنین اضافه کرد: ۷۰ واگنی که ترخیص شده در حال تولید است و علاوه بر آن به دنبال تامین منابع ۳۲۰ واگن از یک محل و ۶۴۰ واگن از محل دیگر هستیم.
شهردار تهران به امضای تفاهم نامه ساخت ۵۰۰ دستگاه مینی بوس و بازسازی اتوبوس های دو کابین بی آر تی در راستای بهسازی خطوط اتوبوسرانی اشاره کرد.

تهرا م/۹۳۵۳/‌/۱۳۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خداحافظی دسته جمعی از تیم ملی