تشکیل کارگروه مشترک افزایش سطح همکاری های کرمان با عراق


تشکیل کارگروه مشترک افزایش سطح همکاری های کرمان با عراق

دکتر فدائی در دیدار با سفیر عراق، خواهان ایجاد ارتباط و مشارکت صنعتی و تجاری و کمک به توسعه اقتصادی دو کشور بیش از گذشته شد؛که در همین راستا پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک سطح همکاری های کرمان با عراق را داد

کد خبر: 88606 ۱۳۹۸/۰۴/۱۴ ۰۹:۰۱:۴۰

دیدار دکتر فدائی استاندار کرمان با سفیر عراق در ایران

دکتر فدائی در دیدار با سفیر عراق، خواهان ایجاد ارتباط و مشارکت صنعتی و تجاری و کمک به توسعه اقتصادی دو کشور بیش از گذشته شد؛که در همین راستا پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک سطح همکاری های کرمان با عراق را داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، عصر روز گذشته در دیدار با سفیر عراق در ایران، ارتباط دینی و مذهبی بین ملت ایران و عراق و همچنین سوابق تاریخی دیرین بین دو این کشور سوای تلخی دوران جنگ را مناسب و عالی دانست و گفت: وجود مرقد ائمه اطهار و آرزوی سفر مردم ایران به این کشور نشان از ارتباط دو طرفه بین ملت ایران و عراق می باشد.
وی از سفارت عراق در ایران که شرایط همکاری با استان کرمان برای برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین در سنوات گذشته را فراهم کرده تشکر کرد و بیان داشت: برای ستاد بازسازی عتبات عالیات که توفیقی داشته تا وظیفه ساخت گنبد حضرت اباعبدالله حسین را برعهده دار باشند و به بازسازی و ساخت گنبد و صحن و سرای ائمه اطهار در عراق خدمت کنند، آرزوی توفیق دارم.
وی با اشاره به افزایش سطح مراودات مذهبی، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی بین ایران و عراق در سال های گذشته افزود: پیشنهاد می کنیم کار گروه مشترکی بین کرمان و عراق تشکیل تا موضوع افزایش راه های همکاری مشترک بین استان کرمان و کشور عراق را بررسی و زمینه افزایش همکاری را فراهم کنند.
دکتر فدائی با معرفی ظرفیت های استان در بخش های مختلف اقتصادی، گردشگری و صنعتی گفت: با معرفی نماینده و همکاری با سفارت عراق در ایران و تشکیل این کارگروه مشترک، می توانیم سطح همکاری های استان کرمان با عراق را گسترش دهیم.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، سفیر عراق در ایران نیز در این دیدار، با اشاره به زیارت گنبد در حال ساخت حضرت ابا عبدالله حسین (ع) در کرمان، گفت:این یک ویژگی منحصر به فرد برای استان کرمان است که همه نیازهای حین ساخت این گنبد را در همین استان فراهم شده که نشان از آن دارد که استان کرمان ثروت های معنوی،فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و معدنی فراوانی دارد.
سعد جواد قندیل گفت: در سفر به کرمان فرهنگ اصیل ایرانی و مهمان نوازی های مردم این دیار را به چشم دیدم و این مهمانوازی و وجود کارگاه و ساخت گنبد نشانه ارتباط دو ملت عراق و ایران و عمق برقراری رابطه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این دو ملت است.
سعد جواد قندیل افزود: با توجه به رخ داد تلخ جنگ بین ایران و عراق اما در حال حاضر به طور تقریبی ۷ میلیون زائر بین دو کشور در تردد هستند و در هیچ کجای دنیا چنین ارتباط دو طرفه و رفت و آمد وجود ندارد واین موضوع از الطاف الهی است که هیچ حرکت و اقدامی نمی تواند این ارتباط را ضعیف نماید.
سفیر عراق در ایران به مشکلات کشور ش در گذشته نه چندان دور در مبارزه با گروه تکفیری داعش، اشاره و تاکید کرد: قطعا ملت، ایستادگی ایرانی ها و درکنار ملت، نظام و دولت عراق بودن شمار را در شرایط سختی که این کشور در حال مبارزه با نیروهای تکفیری داشته را فراموش نخواهد کرد و خوشبختانه همه دست در دست هم توانستیم پیروز این نبرد باشیم و لذا در شرایط کنونی که شاهد محاصره و تحریم ظالمانه آمریکا بر ملت و نظام ایران هستیم، ملت و دولت عراق در کنار ایران خواهد ایستاد و تمام قد به دفاع از جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت تا شاید جبران کمک ها و پشتیبانی های ایران شود.
سفیر عراق در ایران در پایان به سفرهای اخیر هیات های عالی رتبه دو کشور به تهران و بغداد اشاره و خاطر نشان کرد: در دیدارهای رییس جمهور ایران در عراق و نخست وزیر عراق در ایران افزایش ارتباطات مالی دو کشور تا مرز بیست میلیارد دلار در سال مطرح شد و آمادگی تعاملات فرهنگی، سیاسی و به ویژه اقتصادی بین دو کشور در دستور کار هر دو دولت قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار سفیر عراق در ایران با استاندار کرمان اظهار داشت: با توجه به ارتباط مستحکم فرهنگی و دینی بین مردم ایران و عراق، بیش از گذشته علاقمند هستیم روابط میان دو کشور را گسترش دهیم.
وی ادامه داد: در فضای اقتصادی به نگاه حمایتی سفیر برای همکاری نیاز داریم و فرصت خوبی است که از ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه معادن، تجارت و گردشگری بهره گرفته شود و این رویکرد با حمایت سفیر می‌تواند تبدیل به نقطه عطفی شود.
پورابراهیمی افزود: درخواست ما از سفیر عراق این است که با توجه به ظرفیت‌های استان کرمان، برنامه جامعی با همکاری اتاق بازرگانی کرمان در بخش‌های گردشگری، تجارت و معادن داشته باشیم و فعالان اقتصادی ما بتوانند از این حضور بهره ببرند، ضمن اینکه در مجلس شورای اسلامی حمایت‌های لازم را در این حوزه خواهیم داشت.

تشکیل کارگروه مشترک افزایش سطح همکاری های کرمان با عراق

انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان