دو گردشگر سقوط کرده از ارتفاعات آستارا نجات یافتند


دو گردشگر سقوط کرده از ارتفاعات آستارا نجات یافتند

آستارا-ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: دو مرد مسافر که از ارتفاعات منطقه گیلده در کوهستان حیران این شهرستان سقوط کرده بودند، برای اقدامات درمانی به بیمارستان انتقال داده شدند.

حسین خورشیدی عصر جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این اتفاق ظهر امروز در محدوده روستای گیلده کوهستان حیران آستارا و در دو نقطه برای دو مرد از اهالی اردبیل و تبریز روی داد و امدادگران هلال احمر و نیروهای مردمی، آنان را از دره خارج کردند.
حسین خورشیدی افزود: امدادگران با اعمال کمک‌های پیش بیمارستانی، مصدومان را به بیمارستان شهید بهشتی آستارا انتقال دادند و مسافران از نواحی سر، دست و پا مصدوم شده بودند ولی وضعیت عمومی آنان مطلوب است.
وی به گردشگران توصیه کرد در حین حضور در طبیعت کوهستانی و زیبای گردنه حیران آستارا، با رعایت نکات ایمنی، از وقوع اتفاقات ناگوار برای خود و دیگران جلوگیری کنند.
خورشیدی همچنین با اشاره به آماده باش پایگاه‌های امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر آستارا از رانندگان محورهای مواصلاتی این شهرستان خواست با استراحت کوتاه در مسیرهای طولانی، آسوده خاطر سفر کنند.
بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و کوهستان و گردنه حیران این شهرستان، یکی از جاذبه‌های گردشگرپذیر آن است.

۷۱۰۵/‏۷۱۲۴/‏۲۰۰۷/‏

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان