عملیات‌اجرایی موزه بوکان آغاز شد


عملیات‌اجرایی موزه بوکان آغاز شد

مهاباد- ایرنا- عملیات‌اجرایی احداث نخستین موزه تاریخی شهرستان بوکان آغاز شد.

مسوول دفتر فنی میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بوکان یکی از شهرستان‌های مهم جنوب استان است که با داشتن آثار و محوطه های ارزشمند تاریخی همچون تپه قالایچی، قلعه سردار و مساجد جامع بوکان و حمامیان، وجود یک موزه تاریخی برای آن بسیار ضروری بود که با توجه به این نیاز مهم احداث این موزه در این شهرستان طرح ریزی شد.

داوود فرازی اضافه کرد: طراحی این موزه در زمینی به طول ۵۰ متر، عرض ۳۳ متر و مساحت حدود یکهزار و ۶۵۰ مترمربع انجام گرفته و ساختمان موزه در سه طبقه شامل یک طبقه زیرزمین و ۲ طبقه روی سطح در مجموع به مساحت ۱۳ هزار و ۵۵۶ مترمربع اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اختصاص اعتبار حدود ۲.۵ میلیارد ریالی در سال جاری، مراحل پی کنی و احداث فونداسیون طرح در حال انجام است.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار، کار احداث ساختمان این موزه حداکثر ۱۸ ماه به طول انجامد که در صورت تکمیل و راه اندازی، ظرفیت خوبی برای گردشگری شهرستان بوکان ایجاد خواهد شد.

مرحله کلنگ زنی این پروژه در دهه مبارک فجر سال‬ گذشته‬ با حضور مسوولان استانی و شهرستانی انجام شده‬ بود.

بوکان با ۶۲ اثر ملی ثبت شده در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و قدمت این شهر به سه هزار سال قبل از میلاد بر می‌گردد که آثار کشف شده در قلعه سردار، این امر را تایید می کند.

۷۵۱۰/‏۶۱۸۵/‏۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند