لرستان در سال گذشته کمترین میزان حریق جنگل ها را تجربه کرد


لرستان در سال گذشته کمترین میزان حریق جنگل ها را تجربه کرد

خرم آباد - ایرنا - سال 97 لرستان کمترین میزان حریق جنگل ها را با تنها 129 هکتار تجربه کرد.

به گزارش ایرنا شیرزاد نجفی مدیرکل منابع طبیعی لرستان روز شنبه در آئین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان ضمن بیان این مطلب افزود: بیشترین میزان حریق در تاریخ منابع طبیعی لرستان مربوط به سال ۹۰ بود که در آن زمان ۶ هزار و ۸۴۱ هکتار از اراضی استان گرفتار حریق شد.

نجفی تصویب لایحه حمایت از جنگلبانان و محیط بانان را افق روشنی دانست و تصریح کرد: یکی از چالش‌های اساسی در دهه ۸۰ تا قبل ۹۴ عدم پیگیری تخریبات و تصرفات اراضی ملی بود؛ این در حالیست که در سال ۹۷ با برنامه ریزی های انجام شده موفق شدیم بیش از ۳۴۳۶ فقره پرونده تشکیل داده و متخلفان را تحویل مقامات قضایی دهیم‌.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در لرستان به ازای هر ۲۵ هزار و ۶۰۰ هکتار یک نفر نیرو وجود دارد که این خود آماری بسیار نگران کننده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در پایان موریانه، آفت جوانه خوار بلوط، لورانتوس، تخریب اراضی ملی در اثر ناشی از خطوط لوله‌های گاز و نفت، احداث جاده‌های بدون مطالعه، آتش‌سوزی، تراشیدن جنگل به منظور توسعه اراضی کشاورزی، کت زنی درختان، قلع و قمع کردن درختان، آتش زدن درختان، اجرای پروژه‌ها به منظور توسعه باغات را از جمله چالش‌های اساسی منابع طبیعی دانست.

در این آیین مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با تقدیر از تلاش‌های سرهنگ رستگاریان فرمانده قبلی یگان حفاظت و تبریک به مناسبت انتصاب سرهنگ مهرنیا خاطرنشان کرد: امیدواریم حضور سرهنگ مهرنیا منشأ خیری برای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان باشد.

/ ‏۶۰۶۰/‏۷۲۶۴


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نماینده ولی فقیه در استان:مصوبات سفر رییس‌جمهوری به لرستان اجرایی شود