وزنه برداری چینی رکورد سهراب مرادی را شکست


وزنه برداری چینی رکورد سهراب مرادی را شکست

تهران- ایرنا- در جریان رقابت‌های وزنه‌برداری گزینشی المپیک 2020 توکیو، وزنه‌بردار مطرح چینی موفق شد رکورد جدیدی را در دسته 96 کیلوگرم به ثبت برساند.

«تیان تائو» رقیب «کیانوش رستمی» در المپیک ۲۰۱۶ ریو که پس از وزنه‌بردار کشورمان در دسته ۸۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد، در وزن جدیدش توانست در حرکت دوضرب وزنه ۲۳۱ کیلوگرمی را به طور صحیح بالای سر ببرد و رکورد جدیدی را در این دسته به نام خود ثبت کند. رکورد قبلی این حرکت در دسته ۹۶ کیلوگرم در اختیار سهراب مرادی با ۲۳۰ کیلوگرم بود.

این وزنه بردار ۲۵ ساله در سال ۲۰۱۸ و در جریان مسابقات قهرمانی جهان در ترکمنستان، پس از سهراب مرادی دوم شده بود. در آن رقابت‌ها مرادی در حرکت دوضرب ۲۳۰ کیلوگرم را مهار کرده و تیان تائو نیز ۲۲۶ کیلوگرم را بالای سر برده بود.

سهراب مرادی امید نخست مدال طلای وزنه برداری ایران در توکیو ۲۰۲۰ هم اکنون با مصدومیت جزئی دست و پنجه نرم می‌کند و بنا به گفته خودش حضورش در رقابت‌های جهانی تایلند که شهریور ماه برگزار می‌شود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. افزون بر سهراب مرادی کیانوش رستمی از دیگر مدعیان این وزن به شمار می‌رود که به تازگی به دسته ۹۶ کیلوگرم آمده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی