لوله‌کش بساز بفروش؛ نقد و بررسی بازی Super Mario Maker 2


لوله‌کش بساز بفروش؛ نقد و بررسی بازی Super Mario Maker 2

بازی Super Mario Maker یکی از مهم‌ترین عناوینی است که در حال حاضر در بازار یافت می‌شود و چه موقعی بهتر از آن که به سراغ بررسی آن برویم. ماریو فقط به خاطر ظاهر بامزه و جالبی که دارد تبدیل به یکی از آیکون‌های صنعت گیمینگ نشده است، دلیل اصلی این است که او شخصیت اصلی تعداد زیادی از بهترین بازی‌های پلتفرمر ساخته شده است. شرکت نینتندو در طی سال‌ها به...

بازی Super Mario Maker یکی از مهم‌ترین عناوینی است که در حال حاضر در بازار یافت می‌شود و چه موقعی بهتر از آن که به سراغ بررسی آن برویم.

ماریو فقط به خاطر ظاهر بامزه و جالبی که دارد تبدیل به یکی از آیکون‌های صنعت گیمینگ نشده است، دلیل اصلی این است که او شخصیت اصلی تعداد زیادی از بهترین بازی‌های پلتفرمر ساخته شده است. شرکت نینتندو در طی سال‌ها به خوبی به ماجراجویی این لوله‌کش سیبیلو جهت داده است. در سال 2015 اما اتفاقی افتاد که هیچ‌کس انتظارش را نداشت، گیمرها در بازی Super Mario Maker می‌توانستند مراحل خود را درست کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. عنوان جدیدی که باعث شد ما شاهد بعد جدیدی از شخصیت و مجموعه Mario باشیم. دیگر شاهد مراحلی نبودیم که بتوانید با کمی دقت آن‌ها را کامل کنید بلکه این بار شاهد ساخته شدن مراحلی بودیم که نیاز به تمرکز بالایی داشت و هر کسی نمی‌توانست تعدادی از مراحل ساخته شده توسط طرفداران را تکمیل کند.

با توجه به این‌که چهار سال از زمان عرضه این بازی بر روی Wii U و 3DS می‌گذرد حال نوبت به کنسول هیبریدی این شرکت رسیده است تا میزبان نسخه دوم این عنوان با نام Super Mario Maker 2 باشد. کلیت بازی به صورت کلی همان چیزی است که در نسخه قبلی نیز وجود داشت با این جال هرچه بیشتر مراحل خود را درست می‌کنید و با ابزار درون بازی سروکله می‌زنید بیشتر متوجه جزئیات ریزی می‌شوید که سازندگان درون بازی قرار داده‌اند و چگونه با استفاده از آن‌ها می‌توانید مراحل جالب‌تری ایجاد کنید. بازی Super Mario Maker 2 یک عنوان بی‌انتها است که مطمئنا رقابت جدیدی میان گیمرها و سازندگان مراحل به وجود می‌آورد؛ واقعا شگفت‌انگیز است که گیمرها فقط با اختیار داشتن ابزار مناسب چه چیزهایی می‌توانند خلق کنند.

روند کار به شدت ساده است. فقط چیزی را که می‌خواهید از لیست موجود انتخاب کنید و درون زمین بازی خود قرار بدهید، بازی حتی قابلیت کپی کردن را برای سریع‌تر کردن روند کار نیز به شما داده است. شما در بازی به المان‌های موجود در عناوین Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Super Mario World و New Super Mario Bros U دسترسی دارید. کافی است یکی از این عناوین را انتخاب کنید تا تمامی دشمنان، وسایل و قابلیت‌های موجود در آن در اختیار شما قرار بگیرد، حتی می‌توانید در حین ساخت عنوان انتخابی خود را تغییر بدهید و در این میان به غیر از مواردی که بین دو بازی مشترک نیستند تمام چیزی که خلق کرده‌اید با تم عنوان جدیدی که انتخاب کرده‌اید هماهنگ می‌شود. البته در این میان یک استثنا وجود دارد و آن هم بازی Super Mario 3D World که امکان ترکیب کردن با دنیاهای دیگر وجود ندارد.

لوله‌کش بساز بفروش؛ نقد و بررسی بازی Super Mario Maker 2

نمایی از بخش ساخت و ساز مراحل

اگر اولین بار است که می‌خواهید بازی Super Mario Maker 2 را انجام بدهید مطمئنا این امکان وجود دارد که لیست زیاد وسایل انتخابی و روش‌های مختلفی که برای ساخت وجود دارد شما را گیج و دقیقا به همین دلیل است که باید به Yamamura’s Dojo سر بزنید. Yamamura یک کبوتر خبره در ساخت مراحل است که شما را در 45 مرحله مختلف همراهی می‌کنید تا به خوبی کارهای ساخت مراحل را یاد بگیرید. درس‌های او از مبتدی شروع شده و به حرفه‌ای ختم می‌شود پس حتی اگر با این سری نیز آشنایی دارید بهتر است به او سر بزنید. این درس‌ها باعث می‌شوند که یک کاربر مبتدی هم از بازی به خاطر جزئیات زیاد آن زده نشود و هم سریع‌تر آن را فرا بگیرد. این‌جا است که حتی اگر یک تازه‌وارد باشید متوجه می‌شوید که بازی Super Mario Maker 2 به گونه‌ای ساخته شده است که تنها محدودیت شما مقدار خلاقیتی است که دارید، به معنی واقعی کلمه چیزی در بازی وجود ندارد که شما را محدود کند و این را هنگامی متوجه می‌شوید که مراحلی را مشاهده می‌کنید که از ترکیب عناوین مختلف این سری به وجود آمده‌اند و با چیزی که شما از ماریو می‌شناسید تفاوت زیادی دارند.

لوله‌کش بساز بفروش؛ نقد و بررسی بازی Super Mario Maker 2

می‌توانید جست و جوی خود برای مراحل را از چند لایه فیلتر مختلف رد کنید

این خلاقیت غیرمنتظره می‌تواند حاصل مراحل عجیبی باشد که طرفداران ایجاد می‌کنند؛ دشمنان زیاد در یک صحنه، موانعی که رد کردن آن‌ها نیاز به سرعتی خارق‌العاده دارد و در نهایت مراحلی که دقت و تمرکز شما را به چالش می‌کشند. البته ممکن است شما از همه مراحل هم خوشتان نیاید ولی با توجه به این‌که دانلود کردن هر مرحله کاری بسیار آسان است و در آینده نزدیک شاهد هزاران استیج مختلف برای بازی Super Mario Maker 2 خواهید بود می‌توانید مطمئن باشید که جذابیت بازی هیچ‌وقت از بین نمی‌رود.

کنجکاو بودن نیز در پیدا کردن مراحل خوب به شما کمک می‌کند. فرای دسته‌بندی‌های همچون محبوب، تازه و یا پربازدید شما می‌توانید جست و جوی خود را فیلتر نیز بکنید. به عنوان مثال دنبال مراحلی بگردید که با تم یکی از عناوین ماریو درست شده‌اند و یا فقط به دنبال مراحلی باشید که پازل‌های پلتفرمینگ پیچیده‌ای درون خود دارند. می‌توانید بعد از هر بار تمام کردن مراحل نیز یک نظر ثبت کنید تا دیگران نیز از ایده شما بهره ببرند. تمام این موارد گفته شد تا متوجه شوید بازی Super Mario Maker 2 چه انتخاب مراحل منظمی دارد و همچنین چقدر ساده کاری می‌کند که تمام جامعه آنلاین آن با هم در ارتباط باشند. البته اگر هم دوست ندارید می‌توانید فقط به بازی کردن بپردازید با این حال وقتی که فکر می‌کنید نظر شما چقدر می‌تواند برای دیگران مفید باشد متوجه می‌شوید که این بازی فقط به تمام کردن مراحل خلاصه نشده است.

لوله‌کش بساز بفروش؛ نقد و بررسی بازی Super Mario Maker 2

بخش آموزشی بازی که با تکمیل کردن به راحتی می‌توانید به مکانیک‌های مختلف بازی مسلط شوید

یکی از مواردی که طرفداران زیادی انتظار داشتند در بازی Super Mario Maker 2 حضور داشته باشد بخش آنلاین و CO-OP است. البته در نهایت نینتندو تصمیم گرفت که بخش آنلاین را به یک Matchmaking اتفاقی محدود کند و خبری از بازی کردن با دوستانتان نیست اما شرکت سازنده قول داده است که در آینده این ویژگی نیز به بازی اضافه خواهد شد. البته بخش آنلاین نیز وضعیت جالبی ندارد و حتی اگر بتوانید با شخص دیگری به صورت آنلاین بازی کنید سرورهای بازی لگ زیادی دارند که باعث می‌شود تجربه شما به صورت کلی مختل شود، به خصوص که در بازی‌هایی همچون ماریو سرعت و دقت حرف اول را می‌زند.

یکی دیگر از سوپرایزهای بازی Super Mario Maker 2 وجود یک بخش داستانی است که متشکل از صد مرحله ساخته شده توسط نینتندو است، داستان هم که دیگر خودتان می‌دانید چیست و نیازی به توضیح ما نیست. البته با توجه به این‌که شما به تعداد بیشماری از مراحل ساخته شده توسط دیگر بازیکنان دسترس دارید شاید این مورد آنچنان ویژگی عظیمی نیز حساب نشود ولی با این‌ حال اگر به یک کمپین منظم و کلاسیک ماریو علاقه دارید بخش داستانی در هر لحظه در دسترس است. حتی می‌توانید از ابزار ساخت و ساز بازی نیز در مراحل کمپین برای پیشرفت سریع‌تر استفاده کنید.

لوله‌کش بساز بفروش؛ نقد و بررسی بازی Super Mario Maker 2

تعداد بی‌شماری مرحله توسط طرفداران ساخته شده است که یک نمونه را می‌توانید در عکس مشاهده کنید

در آخر باید گفت که سری بازی ماریو همیشه لایق ستایش‌هایی که دریافت کرده بوده است و باید گفت که بازی Super Mario Maker 2 بیشتر از هر عنوانی لایق این تشویق‌ها است، زیرا کاری می‌کند که شاهد جنبه جدیدی از خلاقیت میان گیمرها باشید. روند آموزش در این بازی به قدری خوب درست شده است که بازیکن خود مجاب می‌شود که دست به ساخت مراحل جدید بزند و فقط نقش مصرف‌کننده را نداشته باشد.

لوله‌کش بساز بفروش؛ نقد و بررسی بازی Super Mario Maker 2


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افزایش موقعیت خرید نشان دهنده اوج بیت کوین