‌قلع‌وقمع بیش از 90 باغ‌ویلای غیرمجاز


‌قلع‌وقمع بیش از 90 باغ‌ویلای غیرمجاز

‌سرپرست دادسرای ویژه شهرسازی از اقدام قاطع در راستای قلع‌وقمع و اعاده به وضع سابق بیش از 90 باغ‌ویلای غیرمجاز خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، قاضی مهدی حقدادی اظهار کرد: با همت کمیته صیانت از حریم کلانشهر مشهد و گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در ادامه جلوگیری از تغییر کاربری و تفکیک غیرمجاز اراضی کشاورزی و در راستای حفظ و صیانت از اراضی حریم شهر مشهد انجام شد.

وی افزود: در همین راستا برخورد قاطع با متخلفین در این خصوص صبح روز جاری تعداد ۹۳ مورد باغ‌ویلا و اراضی محصورشده غیرمجاز در محدوده توس ۹۷ و شاهنامه ۳۵ قلع‌وقمع و در این رابطه مساحت حدود ۳۹۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی به حالت سابق خود اعاده شد.

حقدادی بیان کرد: برخی از این اراضی متعلق به موقوفات بوده که توسط زمین‌خواران تصرف و با تغییر کاربری آن به حالت باغ‌ویلا ایجاد گردیده بود که با حضور به موقع گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت‌المال ایادی غاصبان از اراضی اوقاف رفع و اراضی به شکل سابق خود تحویل اوقاف شد.

حقدادی گفت: الحمدالله همان‌طور که از مهرماه سال گذشته با برنامه‌ریزی دقیق قول جلوگیری از زمین‌خواری، تصرفات و تغییر کاربری‌های غیرمجاز را داده بودیم تا به امروز با فعالیت گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت‌المال با حضور پررنگ دستگاه‌های متولی امور اراضی اقدامات قاطعانه و بازدارنده در خور مشهدالرضا (ع) صورت گرفته است که مجدداً به افراد منفعت‌طلب این هشدار را می‌دهیم که به هیچ وجه اجازه ادامه زمین‌خواری و تصرف و اقدامات مشابه را به آن‌ها نخواهیم داد و دیر یا زود با اقدام قاطع شورای حفظ حقوق بیت‌المال روبه‌رو خواهند شد.

وی ادامه داد: بهتر است قبل از اینکه با تصورات اشتباه برنامه‌ریزی جهت تصرف و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ملی، دولتی و کشاورزی به ذهنشان متبادر شود، هزینه سنگین تخریب و قلع‌وقمع مستحدثات غیرمجازی که در این‌گونه اراضی ایجاد می‌شود را محاسبه کنند.


انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟