زمان استراحت ایران و قطر همخوانی ندارد


تساوی بحرین و سوسا در پرتغال

تیم ملی فوتبال بحرین بعد از حذف در مرحله حذفی جام ملت های آسیا در برابر کره جنوبی دست به تغییر در کادرفنی زده و به جای میروسلاو سوکوپ اهل جمهوری چک ، الیو سوسای پرتغای را روی نیمکت این تیم برای رقابت های مهم مقدماتی جام جهانی نشاند. الیو سوسا یک مربی 49 ساله که پیش از بحرین هدایت تیم جوانان پرتغال را به عهده داشته و در سال های 2016 و 2018 به ترتیب با پرتغال قهرمان زیر 19 و زیر 17 ساله های اروپا شده است.

او بحرین را برای آماده سازی به کشور پرتغال برده است و در یک بازی تدارکاتی مقابل تیم ماریتیمو که امیرعابدزاده دروازه بان ایرانی را به عهده داشت به میدان رفت. عابدزاده درباره تیم بحرین در این بازی معتقد بود که مربی پرتغالی از نظر فنی مربی خیلی خوبی است و تیم جوانی را دارد می سازد و می تواند برای تیم ملی حریف خطرناکی باشد.گفتنی است بحرین با الیو سوسا در این بازی به تساوی 2-2 رسید.

کارشناس عراقی:جدایی کی روش تاثیری روی ایران نگذاشته

به نقل از سایت فرات‌نیوز، کریم خلف یکی از مربیان و کارشناس فوتبال در عراق در گفت‌و‌گو با شبکه فرات‌تی‌وی درباره قرعه تیم ملی این کشور در دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر، اظهار داشت: قرعه ما در گروه سوم مرحله انتخابی جام ملت‌های‌ آسیا و جام جهانی سخت نیست اما باید حامی تیم ملی و فدراسیون‌مان باشیم.

خلف با اشاره به مهمترین رقیب تیمش در گروه سوم مرحله انتخابی جام جهانی یعنی ایران، تأکید کرد با تغییر سرمربی نباید ذهنیت هموطنانش نسبت به این تیم عوض شود.

وی افزود: درست است که کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران جدا شده اما این مساله هیچ تأثیری روی عملکرد این تیم نخواهد گذاشت.

خلف در ادامه از وجود برخی اختلافات در فدراسیون فوتبال عراق در مورد کادر فنی تیم ملی این کشور پرده برداشت و عنوان کرد: باید از سرمربی تیم ملی، کاتانچ حمایت کنیم و در آینده او را رها نکنیم. او با تصمیماتی که در مورد دستیارانش گرفت، خیلی‌ها را هوشیار کرد. برخی از اعضای فدراسیون فوتبال نمی‌خواهند کاتانچبه کارش در تیم ملی ادامه دهد.

برنامه استراحت قطر و ایران همخوانی ندارد

رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده که ایران و قطر دیداری دوستانه را پشت درهای بسته برگزار خواهند کرد و این در حالی است که برنامه بازی‌ها و استراحت ایران و قطر با یکدیگر همخوانی ندارد. قطری‌ها با توجه به حضور مجددشان در کوپا آمه‌ریکا در سال 2020 و بنا به درخواست خودشان به سید پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های 2023 چین رفتند تا در هفته پایانی استراحت کنند و با آمادگی بیشتری راهی کلمبیا یا آرژانتین شوند.

در روز نخست رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2022 قطر و انتخابی جام ملت‌های 2023 چین در روز پنجشنبه 14 شهریور که تیم ملی ایران استراحت دارد، قطری‌ها در دوحه به مصاف افغانستان می‌روند. در ماه نوامبر (آبان‌ماه) هم که دومین هفته استراحت ایران در این رقابت‌هاست، قطری‌ها باید بازی برگشت مقابل افغانستان را خارج از خانه برگزار کنند.

با این حال تیم ملی ایران در هفته‌ای که استراحت دارد، اگر بخواهد با تیم‌های آسیایی بازی کند، فقط فرصت دیدار با تیم‌های سید یک را خواهد داشت.

ژاپن، استرالیا و چین می‌توانند حریفان مناسبی برای ایران در آبان‌ماه باشند که پیش از این هم مهدی تاج احتمال برگزاری دیدار با ژاپن را داده بود.

3


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برای تقویت کومو/ انقلاب فابرگاس: مودریچ و ایکاردی در ایتالیا!