رونق تولید باعث حل بسیاری از معضلات اقتصادی می شود


رونق تولید باعث حل بسیاری از معضلات اقتصادی می شود

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: با رونق تولید بسیاری از معضلات اقتصادی کشور قابلیت حل شدن دارد

رونق تولید باعث حل بسیاری از معضلات اقتصادی می شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ مدرس خیابانی در مراسم امضای تفاهم نامه گسترش همکاری‌های رسانه ملی و وزارت صمت در حمایت از نهضت ساخت داخل برگزاری نمایشگاه نهضت ساخت داخل و رونق تولید را آغاز یک جهش صنعتی در کشور بیان کرد و افزود: این نمایشگاه حرکت به سوی خودکفایی و استقلال صنعتی است.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما خیلی دیر متوجه شدیم که خارجی‌ها همه نیاز‌ها را به ما نخواهند داد.
مدرس خیابانی با بیان این که نمایشگاه نهضت ساخت داخل و رونق تولید یک نماد عملی برای رسیدن به خودکفایی است، گفت: بیش از ۲۲۰ واحد تولیدی در این نمایشگاه حضور دارند که نیاز‌های تولید خود را اعلام می‌کنند.
­قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رتبه ایران در تولید برخی کالا‌ها از جمله سیمان رتبه ۸ و مس رتبه ۱۲ افزود: ما باید همه توان خود را برای جلوگیری از آسیب به تولید بگذاریم.
مدرس خیابانی ایجاد مرکز ساخت داخل در وزارت صمت را یکی از اقدامات برای حمایت از تولید بیان کرد و گفت: همه تولید کنندگان داخل که امکان تولید دارند به این مرکز می‌آیند تا کار‌ها به سرعت انجام شود.
وی با بیان این که رسانه ملی ظرفیت بسیار بزرگی هم در خصوص حمایت از تولید داخلی و هم مصرف کالای ایران دارد، افزود: امروز رسانه ملی با این ظرفیت بزرگ نقش تعیین کننده‌ای برای ترویج مصرف داخلی و اعتماد سازی در این خصوص دارد.
­قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که باید حمایت از تولید به عمل تبدیل شده و در کارخانه‌ها نمود داشته باشد، گفت: اگر کشوری می‌خواهد به سرانجام برسد و استقلال خود را حفظ کند باید به تولید داخل توجه بیشتری داشته باشیم.
مدرس خیابانی پخش نمایشگاه دائمی فرصت‌های تولید در صدا و سیما و در یک شبکه پرمخاطب را خواستار شد.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع
رونق تولید باعث حل بسیاری از معضلات اقتصادی می شود
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: با رونق تولید بسیاری از معضلات اقتصادی کشور قابلیت حل شدن دارد.
محمدباقر عالی در مراسم امضای تفاهم نامه گسترش همکاری های رسانه ملی و وزارت صمت در حمایت از نهضت ساخت داخل با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری افزود: راهبرد کلان کشور را ایشان طراحی کردند و اگر عوامل اجرایی این راهبرد، برنامه های خود را مطابق با آن طراحی کنند باعث پیشبرد اهداف می شود.
وی به برگزاری نخستین نمایشگاه نهضت ساخت داخل و رونق تولید که از پنج شنبه گذشته آغاز شد اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در نیم قرن اخیر صنعت منحصر به فرد است.
­معاون وزیر صمت افزود: چنین نمایشگاهی تاکنون با این رویکرد برگزار نشده است و فلسفه آن تحقق منویات مقام معظم رهبری در رونق تولید است.
عالی با بیان این که وزارت صمت در رونق تولید یک حلقه محسوب می شود، گفت: رسانه ملی نیز راهبرد عملیاتی خود را براساس منویات رهبری طراحی کرده است.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه نهضت ساخت داخل باعث شد که رسانه ملی به عنوان بازوی بسترساز و وزارت صمت به عنوان هماهنگ و اجرا کننده در کنار هم تلاش کنند.
­معاون وزیر صمت گفت: این تفاهم نامه بیانگر عزم جدی و همگانی در خصوص تحقق رونق تولید است.
عالی امضای تفاهم نامه گسترش همکاری های رسانه ملی با وزارت صمت را به عنوان یکی از محورهای هفت گانه رونق تولید در این وزارتخانه توصیف کرد و افزود: گام نخست برگزاری نمایشگاه نهضت داخل بود که به بسترسازی و اعلام نیازمندی های واحدهای تولیدی پرداخته و تازه آغاز کار است.

معاون سیمای صدا و سیما
رسانه ملی با تمامی ظرفیت های خود در کنار رونق تولید است
معاون سیمای صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران گفت:­ رسانه ملی با تمامی ظرفیت های خود در کنار رونق تولید است.
سیدمرتضی میرباقری در مراسم امضاء تفاهم نامه گسترش همکاری های رسانه ملی و وزارت صمت در حمایت از نهضت ساخت داخل و رونق تولید گفت: برگزاری نمایشگاه ساخت داخل یکی از اقدامات اساسی برای رونق تولید است.
وی افزود: این نمایشگاه برخلاف سایر نمایشگاه ها به نیازهای اساسی حوزه تولید می پردازد و به سمت رونق ساخت داخل و ایجاد نهضت در این زمینه حرکت می کند.
میرباقری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز بیش از 10 میلیون دانشگاهی و فارغ التحصیل دانشگاه دارد گفت: این ظرفیت بی نظیری است که قدرت حل مسائل جمهوری اسلامی ایران را به صورت شگرفی افزایش می دهد.
وی با اشاره به­ اینکه در کشور مشکلاتی وجود دارد افزود: اما به علت جمعیت تحصیل ­کرده کشور، قدرت حل مسائل بیشتر از مشکلات است.
معاون سیمای رسانه ملی با تاکید براینکه صدا و سیما امسال تمام ظرفیت خود را برای رونق تولید آماده کرده است گفت: ما در طول سال دهها هزار برنامه تولید و پخش می کنیم.
وی به آخرین نظرسنجی ها اشاره کرد و گفت: براساس این نظرسنجی ها حدود 83 درصد مردم مخاطب رسانه ملی هستند یعنی هر نفر در شبانه روز سه­ و نیم دقیقه از برنامه های رسانه ملی استفاده می کند.
وی تصریح کرد: قطعاً این کاری که در خصوص نهضت ساخت در داخل آغاز شده باید در جهت تولید برنامه ها نیز حمایت شود.
وی با تاکید براینکه رسانه ملی با تمام ظرفیت های خود در کنار رونق تولید است ابراز امیدواری کرد: رسانه ملی بتواند به صورت ماهانه گزارشی در خصوص مسائل پیرامونی رونق تولید به مردم ارائه دهد.
میرباقری به سه راهبرد اساسی رسانه ملی در رونق تولید اشاره کرد و گفت: هدایت سرمایه های خرد و اندک مردم به سمت کارهای تولیدی، عملیات رسانه ای و جریان سازی در خصوص تولید و کمی ها و کاستی های آن و تلاش برای رفع آنها از جمله صدور­مجوزها درکسب و کارها و فعال شدن ستاد رونق تولید در رسانه ملی برای حمایت از فعالان تولیدی از جمله این راهبردها برای کارگشایی در تولید است.
وی خاطرنشان کرد: کشوری که می خواهد مسیر استقلال را بگذراند باید به ظرفیت های داخل بیش از پیش توجه کند .
وی گفت: در رسانه ملی هزاران برنامه سازی و دهها هزار ساعت پخش برنامه را به سمت رونق تولید هدایت می کنیم.
امضای ­تفاهم نامه وزارت صمت و رسانه ملی
تفاهم نامه گسترش همکاری‌ها میان رسانه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از نهضت ساخت داخل امضاء شد
این تفاهم نامه که به برنامه‌های حمایتی در خصوص نیاز‌های ساخت داخل اختصاص خواهد یافت در حضور وزیر صمت و میان سید مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی و محمدباقر عالی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید به امضاء رسید.
اهتمام مضاعف به ایجاد همگرایی و تقویت عزم ملی همه دستگاه‌ها در حوزه رونق تولید و ساخت داخل از اهداف این تفاهم نامه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا