اعلام نتایج رتبه‌بندی فعالیت‌های قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها در سال 97/پیشتازی 5 استان


اعلام نتایج رتبه‌بندی فعالیت‌های قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها در سال 97/پیشتازی 5 استان

صادقی گفت: با توجه به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی برنامه جامع نظارت و ارزشیابی عملکرد قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی، نتایج ارزشیابی و رتبه‌بندی فعالیت‌های قرآنی سال گذشته این ادارات اعلام شد.

«سید جعفر صادقی» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به وظایف و فعالیت‌های سازمان دارالقرآن الکریم، اظهار کرد: این سازمان بر اساس وظایف قانونی خود به عنوان حوزه مدیریت، راهبری، کارشناسی و نظارت بر فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی همه ساله نسبت به ارزشیابی و رتبه بندی عملکرد ادارات کل تبلیغات اسلامی استان ها اقدام می‌کند.

مدیر دفتر برنامه ریزی، ارزشیابی و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: با توجه به تدوین و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی برنامه جامع نظارت و ارزشیابی عملکرد قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها در سال 95 این فرایند همانند سال های پیش در سال ۱۳۹۷ نیز انجام شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس استان‌ها در دو محور کلی «مدیریت راهبردی امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان» و «مدیریت و برنامه ریزی عملیاتی و تخصصی» و مجموعا در پنج محور شامل «مدیریت راهبردی امور قرآنی»، «برنامه‌ریزی، نظارت و توسعه تعاملات»، «توسعه کمی و کیفی آموزش‌های قرآنی»، «فضاسازی قرآنی و اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی» و «توسعه و ساماندهی مشارکت‌های مردمی و اجرای برنامه‌های حمایتی و نظارتی» در قالب شاخص‌های استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفتند.

صادقی اضافه کرد: به معدل اولیه استان ها، امتیاز ویژگی‌های خاص ناظر بر وسعت، جمعیت شهرستان، مرزی بودن استان، وجود ترکیب قومیتی و تفاوت‌های مذهبی و دوری از پایتخت تا سقف ۵ نمره و به نسبت درصد معدل اولیه اخذ شده و فعالیت‌های فوق برنامه و ابتکاری استان ها هم تا سقف ۷ نمره به معدل اولیه استان‌ها افزوده و در نهایت معدل استان‌ها از ۱۰۰ محاسبه شد.

صادقی در ادامه بیان کرد: در نتیجه با توجه به نتایج به دست آمده، استان‌های «یزد»، «بوشهر»، «اردبیل»، «مازندران» و «کرمان» عنوان «استان‌های برتر» و استان‌های «تهران» و «مرکزی» به عنوان «شایسته تقدیر» در سال ۱۳۹۷ شناخته شدند.

وی در پایان یادآور شد: این استان‌ها با اهدای لوح تقدیر و پرداخت هدایای نقدی به مدیران کل، رؤسای ادارات امور قرآنی و کارشناسان قرآن استان تقدیر می‌شوند.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)