پایان مرحله اول «مدارس عاری از پوسیدگی دندان» 


معاون بهداشت وزارت بهداشت از اتمام مرحله اول طرح «مدارس عاری از پوسیدگی دندان» تا پایان سال 98 خبر داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر علیرضا رئیسی با اعلام این خبر در برنامه تفصیلی کارگاه مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این طرح از سال ۹۷ شروع شد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز پایه ششم تحصیلی تحت پوشش آن قرار گرفتند.
وی افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ واحد دندانپزشکی به رایگان این تعداد دانش آموز را معاینه و دندان‌های پوسیده آن‌ها را مداوا کردند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه هم اکنون پیش شرط ثبت‌نام دانش آموزان این مقطع در مدارس عاری شدن از پوسیدگی دندان است، گفت: این دانش آموزان پیش از ثبت نام باید با مراجعه به واحد‌های بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت درمان و پزشکی در سراسر کشور ابتدا پوسیدگی دندان‌های خود را مداوا کنند بعد مجوز ثبت نام بگیرند.
دکتر رئیسی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح پیش بینی می‌کنیم دانش آموزان مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و نهم دبیرستان‌های کشور بعد از سه سال همه عاری از پوسیدگی دندان شوند.
وی تصریح کرد: گروه سنی ششم ابتدایی و این گروه سنی، گروه‌های هدف و مهم‌ترین رده سنی برای آموزش پذیری بهداشت دهان و دندان هستند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که با اجرای این طرح تاکنون ۷۰۰ هزار دانش آموز پایه ششم عاری از پوسیدگی دندان شده‌اند، افزود: پیش بینی می‌کنیم وضعیت کشور پس از ۵ سال در شاخص پوسیدگی دندان به نقطه مطلوبی برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)