ارائه خدمات نرم افزاری به صنایع کوچک قم دستاوردهای مهمی داشته است


ارائه خدمات نرم افزاری به صنایع کوچک قم دستاوردهای مهمی داشته است

قم - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم گفت: شرکت شهرک ها با درک اهمیت صنایع کوچک و متوسط از زمان شکل گیری این صنایع در استان در سال 90 اهتمام زیادی به ارائه خدمات نرم افزاری به این صنایع داشته و دستاوردهای خوبی را نیز بدست آورده است.

اسرافیل شعاعی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه قم در جریان تور بازدید خبرنگاران از چند واحد شهرک صنعتی شکوهیه با اشاره به برخی از این خدمات اظهار داشت: برگزاری ۹۴۵ دوره آموزشی در سطوح مختلف مدیریتی، مهارتی، کارآفرینی برای ۲۷ هزار تن از مدیران و کارشناسان صنعتی استان بخشی از این خدمات است.
وی بیان داشت: برگزاری ۱۲۰ تور صنعتی برای ۲۲۰۰ تن از مدیران و کارشناسان جهت افزایش دانش و تجربه و گسترش ارتباطات و زنجیره تامین بین واحدهای صنعتی نیز از خدمات صورت گرفته می باشد.
وی حمایت از ۵۷ پایان نامه دانشجویی با موضوع صنعتی را از دیگر خدمات عنوان کرد و گفت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و شناسایی ۲۰ واحد صنعتی در جهت دانش بنیان شدن، و حمایت از فن آوری به منظور رفع مشکل های تکنولوژی و فرآیند واحدها و بهبود کیفیت محصولات از جمله افزایش ماندگاری سوهان و جایگزینی شکر سوهان و حل مشکل فن آورانه بسته بندی سوهان نیز از دیگر خدمات به شمار می آید.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کلنیک و مرکز مشاوره کسب و کار صنعتی شرکت های صنعتی استان با هدف عارضه یابی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی در تبیین برنامه های سال جاری شرکت شهرک ها در رابطه با این کیلینیک افزود: حفظ وضعیت موجود صنعتی استان از اقدام های ضروری است که از طرف شرکت شهرک ها با جدیت پیگیری می شود.
وی با اشاره به ظرفیت سازی برای واحدهایی که با ظرفیت پایین در حال فعالیت می باشند، گفت: واحدهای صنعتی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیز باید پیگیری شوند، که تا پایان سال ۹۸ شاهد ورود آنها به چرخه تولید باشیم و برای اشتغال استان موثر باشند.
شعاعی با اشاره به باز فعالی واحدهای راکد اظهار داشت: عارضه یابی ۲۰۰ واحد راکد استان در دستور کار امسال این مرکز قرار دارد.
وی ادامه داد: این کلینیک در راستای عارضه یابی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی و حمایت از خوشه های کسب و کار استان مانند کفش و دمپایی، سوهان، فرش، انگشتر و زیورآلات جهت اشتغال زایی استان بر پایه پتانسیل های شناسایی شده، ایجاد شده است.
وی ادامه داد: توسعه بازار و امور بین الملل و حمایت از ۶۵۸ واحد صنعتی برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی انجام شده و حمایت از سه شرکت مدیریت صادرات و اعزام سه تن از مدیران صنعتی به دوره آموزشی یک ماهه به آلمان و مطالعات بازاریابی برای خوشه های کفش و سوهان در عراق و ایتالیا از برنامه های پیش بینی شده برای این مرکز مشاوره صنعتی است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش خبرنگاران در رونق تولید و صنعت استان گفت: مطابق منویات رهبر معظم انقلاب در سال رونق تولید باید با کسانی ارتباط برقرار کنیم که بتوانند در این عرصه کمک کنند، که به طور حتم یکی از موثرترین اقشار خبرنگاران هستند.
۳۲ واحد صنعتی در قم از وضعیت رکود خارج شد
مسئول کلینیک شرکت شهرک های صنعتی قم نیز در این جلسه اظهار داشت: مرداد ماه سال گذشته این مرکز به همت شرکت شهرک ها راه اندازی شد و در گام نخست با تمام واحدهای صنعتی تعطیل و واحدهایی که زیر ۵۰ درصد راندمان داشتند تماس گرفتیم.
مسعود قاضی افزود: پس از رسیدگی به مشکل های واحدهای صنعتی یاد شده توانستیم ۳۲ واحد صنعتی را از حالت غیر فعال به فعال تبدیل کنیم و واحدهایی زیر ۵۰ درصد فعال را نیز به بالای ۵۰ درصد ارتقاء دادیم.
وی با بیان اینکه برخی صنایع به دلیل ارزان بودن سرمایه گذاری و یا عدم نیاز به فن آوری خاص متقاضیان زیادی دارند، گفت: یکی از مشکل های صنعت استان این است که سرمایه گذاران بدون مطالعه بازار وارد یک صنعت می شوند و هنگامی که تولید صورت گرفت، متوجه نبودن بازار برای صنعت مورد نظر می شوند و تعطیلی خود را به گردن دولت می اندازند.
وی بیان داشت: شرکت شهرک ها باید جواز تاسیس را با مدیریت و کنترل بیشتری به واحدهای صنعتی بویژه واحدهایی که ظرفیت آنها در استان تکمیل شده بدهد.
قاضی گفت: کلینیک شرکت شهرک ها سعی می کند تا اگر یک واحد صنعتی وارد تولیدی شده که در این استان ظرفیت ندارد آن را منصرف و تولیدش را تغییر دهد، و با یک مطالعه بازار، تولید این واحد را هدفمند و بر اساس نیاز استان و کشور به سمت جلو هدایت کند.
وی افزود: اگر سرمایه گذاران قبل از ورود به یک صنعت، تحت آموزش قرار بگیرند و مطالعه داشته باشند، هیچ وقت گرفتار نمی شوند.
وی بیمه و مالیات را در کنار فقدان بازار مصرف از دیگر مشکل های سرمایه گذاران تولیدی صنعتی قم دانست و افزود: سرمایه گذاران می توانند با گرفتن مشاور و افزایش آگاهی های خود در مورد قانون، از نظر بیمه و مالیات با مشکل مواجه نشوند.
وی مطالعه فنی و مالی و دادن اطلاعات کافی به سرمایه گذاران در خصوص توجیه اقتصادی داشتن طرح صنعتی مورد نظر آنها را از دیگر اقدام های این مرکز دانست و یادآور شد: تمامی کارهای مربوط به ثبت شرکت، گرفتن جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، اخذ علامت استاندارد و نشان حلال توسط مشاوران مرکز مشاوره صنعتی شرکت شهرک های صنعتی قم انجام می شود.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی قم نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع مشاوره دادن به واحدهای صنعتی درصدد هستیم، تا با اعلام یک فراخوان از افراد دارای شرایط لازم جهت ارائه مشاوره به تولید کنندگان دعوت به همکاری کنیم، تا پس از بررسی تحصیلات و میزان سابقه و فعالیت آنها در حوزه صنعت، ارتباط مستمری را با مرکز کلینیک کسب و کار شرکت شهرک های قم داشته باشند.
سعید غلامی همچنین با اشاره به برنامه های در پیش روی شرکت شهرک ها گفت: تشکیل یک شورای سیاستگذاری متشکل از شرکت شهرک ها، سازمان صنعت،معدن و تجارت و همچنین تشکل های خصوصی که منشاء اثر هستند و دستگاه های تاثیر گذار از جمله دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری و اداره کل اقتصاد و امور دارایی استان از جمله برنامه های مدون حوزه تولید و صنعت قم است.
در آستانه هفدهم مرداد روز خبرنگار جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه قم با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه این استان ضمن نشست صمیمی با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و مدیر و تولیدکنندگان شهرک شکوهیه از واحد کلینیک مشاوره صنعتی و واحدهای تولید شیرآلات اتوماتیک و ظروف غذاخوری شیشه ای بازدید کردند.
شهرک صنعتی شکوهیه قم در ۱۲ کیلومتری محور قدیم قم - تهران در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۱ هکتار واقع شده است.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند