نیازمند عزم همگانی برای کاهش آسیب‌های تصادفات هستیم


نیازمند عزم همگانی برای کاهش آسیب‌های تصادفات هستیم

شیراز- ایرنا- استان فارس جایگاه نخست در حوادث و تلفات جاده‌ای را در کشور دارد، رئیس کل دادگستری استان فارس روز چهارشنبه در سخنان خود اشاره‌ای به این موضوع کرد و بر لزوم مشارکت و تلاش و همراهی همه مسئولان برای کاهش صدمات ناشی از تصادفات تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس روز چهارشنبه در مراسم تکریم معارفه رئیس دادگستری و دادستان حوزه قضایی سروستان ، تصادفات جاده ای را آسیب اول دانست و گفت: امنیت و حفظ جان شهروندان برای ما بسیار حائز اهمیت است بنابراین، فرماندار، شهردار ، شورای شهر و اداره راهنمایی و رانندگی و اداره راه بررسی کنند و در صدد رفع مشکلات جاده ای برآیند تا شاهد کاهش تصادفات جاده ای در این منطقه و حفظ جان مردم باشیم.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوران تغییر و تحول دستگاه قضا با آغاز ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضائیه گفت: رهبر معظم انقلاب در متن حکم انتصاب رئیس دستگاه قضایی چندین نکته مهم و اساسی را تأکید نمودند از جمله توجه به این امر بود که "در همه فصول تحول، مردمی بودن، انقلابی بودن و برخورد با فساد مد نظر قرار گیرد."

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه بر مردمی بودن قضات تأکید کرد و گفت: هر چه به عنوان دستاورد های انقلاب است حاصل تلاش همین مردم عزیز است چه در پیروزی و به ثمر رسیدن انقلاب و چه بعد از انقلاب و قضات باید صد درصد مردمی بوده و خود را خدمتگزار مردم بدانند و آنها را تکریم کنند و رؤسای حوزه های قضایی ضمن برپایی ملاقات های مردمی هفتگی به طور منظم، پاسخگوی مراجعان باشند.

وی گفت: قضات در قضاوت با حوصله رفتار کنند و در برخورد با مراجعین به دستگاه قضا که مورد ظلم واقع شده اند صبر و گذشت زیادی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با اشاره به مبارزه و برخورد قاطعانه با فساد اشاره کرد و گفت: بدنه نظام جمهوری اسلامی بدنه سالمی است اما دشمنان نظام می خواهند با تبلیغات سوء در فضای مجازی و با دسیسه و دشمنی ها، کل این نظام را فاسد نشان دهند.

وی در ادامه افزود: مسئولان قضایی و قضات در برخورد با فساد کوچکترین اغماضی نداشته باشند و ضمن تعامل با سپاه، نیروی انتظامی و شورای تأمین با مفسدین به ویژه مفسدان و اخلالگران نظام اقتصادی،محتکران و گران فروشانی که موجبات بحران و نارضایتی مردم از نظام را فراهم می کنند کوچکترین گذشتی نداشته و به شدت برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد.

حجت الاسلام موسوی در این مراسم همچنین بر حفاظت و صیانت از اراضی ملی و برخورد قاطع با زمین خواری تأکید کرد و گفت: منابع طبیعی و زمین را باید برای آیندگان حفظ نمائیم و در این خصوص دادستان ها باید با قاطعیت با پدیده زمین خواری، کوه خواری و جنگل خواری مقابله کنند.

وی بر حفظ حقوق عامه و توجه بر اهمیت حقوق عامه مردم،آزادی های مشروع و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی از سوی دادستان های حوزه های قضایی و نیز نظارت و سرکشی بر پاسگاه ها و کلانتری های تحت اختیار دادستان عمومی و انقلاب آن شهرستان تأکید کرد.

موسوی در ادامه حوزه قضایی سروستان را از شهرهای حائز اهمیت دادگستری استان فارس دانست و گفت: شهرستان سروستان دروازه ورود به شهر شیراز است بنابراین ایجاد امنیت عمومی این شهرستان از سوی رئیس دادگستری و دادستان بسیار مهم و اساسی است و اگر قضات این حوزه قضایی به خوبی عمل کنند شاهد کاهش جرائم و برخی از آسیب های اجتماعی در شهر شیراز خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری فارس تقویت فرهنگ صلح و سازش و همکاری مسئولان دادگستری با اعضای شوراهای حل اختلاف،کاهش رفع اطاله دادرسی،گسترش اقدامات و فعالیت های فرهنگی و مذهبی ، خدمت رسانی بی منت بر مردم، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی، نگهداری از بیت المال، حمایت از تولید و سرمایه گذاری مشروع و حمایت حقوقی از تولیدکنندگان را به رئیس و دادستان جدید این حوزه قضایی توصیه کرد.

در پایان این مراسم از اقدامات و زحمات قاضی ابوذر اسدی رئیس دادگستری سابق حوزه قضایی سروستان با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری فارس قدردانی و با حکم ریاستقوه قضائیه مرتضی اسماعیلی دادستان سابق به عنوان رئیس دادگستری و قاسم محمدی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سروستان منصوب شد.

شهرستان سروستان در فاصله ۸۵ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

۶۱۱۳ / ۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان