20 نفر در درگیری های هنگ کنگ بازداشت شدند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل ازرویترز،در پی تظاهرات و درگیری های روز شنبه در هنگ...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، در پی تظاهرات و درگیری های روز شنبه در هنگ کنگ بیش از 20 نفر دستگیر شدند.

پلیس هنگ کنگ روز یکشنبه از دستگیری بیش از 20 نفر در درگیری های شب گذشته با معترضان خبر داد. این در حالیست که شهر هنگ کنگ برای اعتراضات و اعتصاب عمومی آماده می شود.
شنبه شب صدها پلیس ضد شورش در درگیری با سیاه پوشان در منطقه کوولون از نارنجک های اشک آور استفاده کردند. پلیس در بیانیه ای که روز یکشنبه منتشر شد اعلام کرد بیش از 20 نفر به دلیل اقدامات تهاجمی و تجمع غیرقانونی دستگیر شدند.
معترضان در خیابان ها، در مقابل ادارات پلیس در سطل های زباله آتش روشن کردند و یکی از خیابان های متصل به جاده اصلی را مسدود کردند.
قرار است روز یکشنبه در مناطق غربی هنگ کنگ به ویژه در منطقه تسونگ کوان او تظاهرات گسترده برگزار شود. معترضان همچنین اعتصاب سراسری را در روز یکشنبه در حوزه حمل و نقل و در مناطق تجاری خواستار شدند.
اعتراضات در هنگ کنگ با اعتراض به قانون استرداد متهمان به چین آغاز شد. اما از ماه ژوئن این اعتراضات گسترش یافت و حالا مطالبات معترضان بسیار گسترده تر شده است. معترضان استعفای کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ را خواستارند که تحت حمایت پکن است. در هفته های اخیر میزان خشونت ها نیز شدت یافته است. پلیس هم به استفاده بیش از اندازه از زور علیه تظاهرکنندگان متهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید