رشد 327 درصدی سفارش ساخت شناور در پایتخت دریایی ایران


عفیفی‌پور گفت: در 4 ماه گذشته تعداد سفارش ساخت شناورها به 72 فروند رسیده که در مقایسه با سال گذشته رشد 327 درصدی را نشان می‌دهد.

رشد 327 درصدی سفارش ساخت شناور در پایتخت دریایی ایرانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اله مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه مراسم افتتاح ۲ طرح دریایی و بندری با بیان اینکه امروز شناور مسافری الماس قشم یک که به سفارش بخش خصوصی ساخته شده و به چرخه ناوگان مسافری دریایی استان هرمزگان اضافه شد، افزود: سهم عمده تأمین مالی تولید این شناور را از محل بسته‌های حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی و در قالب تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با الحاق این شناور جدید تعداد ناوگان مسافری فعال در مسیر‌های دریایی بین جزیره قشم به بندرعباس و جزایر هرمز و لارک به ۳۹ فروند با ظرفیت ۴ هزار و ۱۰۰ نفر صندلی افزایش یافت.

عفیفی‌پور بیان کرد: بدنه تمام این شناور آلومینیوم بوده که یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد آن به شمار می‌رود و از لحاظ ایمنی و استحکام سازه‌ای بسیار مقاوم است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه این شناور ظرف مدت ۱۶ ماه ساخته شده است، گفت: این شناور مسافری قابلیت حمل مسافر تا ۱۵۸ نفر را دارد و مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات ایمنی و ناوبری است.

بیشتر بخوانید: گره مالی متروی پرند به دست چه کسی باز می‌شود؟ / تنها ۳۵ میلیارد تومان از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد متقاضیان سفارش ساخت شناور در استان هرمزگان را داده بودند، گفت: نخستین شناور ساخته شده مسافربری کلاس ۱۵۸ نفره، ۳ سال پیش ساخته و به آب اندازی شده و هم‌اکنون این شناور در محدوده آب‌های استان بوشهر فعالیت می‌کند.

عفیفی‌پور با بیان اینکه صنایع دریایی از جمله صنایع اشتغال‌زا در کشور به شمار می‌رود، گفت: شناور‌های تولید شده در کارخانجات شناورسازی استان مطابق با قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی و همچنین با رعایت استاندارد‌های مربوطه تحت کلاس موسسات رده‌بندی ایران تولید و صادر می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تأکید کرد: روند ثبت سفارش ساخت شناور‌ها در ۴ ماه نخست سال ۹۸ نشان دهنده رشد فزاینده این بخش را دارد به طوری که در طی این چند ماه تعداد سفارش ساخت شناور به ۷۲ فروند رسید که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و تمهیدات صورت گرفته، در سال‌های اخیر ۹ تن‌ها روند واردات شناور مسافری به داخل کشور متوقف شده بلکه هم‌اکنون استان هرمزگان به جایگاه مهم صادرکننده شناور‌های دریایی به ویژه لنج‌های باری در منطقه خلیج‌فارس دست یافته است.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اینستاگرام به‌ دلیل اعتیادآوربودن، زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا می‌رود