سرود از دستاوردهای انقلاب اسلامی 


سرود از دستاوردهای انقلاب اسلامی 

سعادتی، سرود را یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: جریان ها از درون استحاله می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سعید سعادتی»، امروز (پنج شنبه 17 مرداد ماه) در اختتامیه طرح ملی هوای تازه ویژه آموزش تخصصی مربیان سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در اردوگاه شهدای خرماکلا واقع در روستای خرج خطیرکوه سوادکوه گفت: ارزیابی اولیه بنده به صورت رندومی از برگزاری این طرح یک رضایت نسبی و حداکثری است.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نسبت به مسجدی ها خطاب کرد و افزود: بعضی از اوقات، یک سری نعمت ها را داریم اما نمی بینیم و شکرگذاری از آن را نمی توانیم، انجام دهیم که شکرگذاری مشاهده کوه و طبیعت زیبا در این منطقه برای شرکت کنندگان مسجدی در این طرح، لازم است.

وی اظهار کرد: نظام سلطه امروزه، دست به دست هم دادند تا با توطئه و دسیسه، افکار و اهداف خود را پیاده سازند اما باید شکرگذار بود که در فضای نظام اسلامی و انقلاب اسلامی ایران، تنفس می کنیم.

سعادتی بیان کرد: اگر هر یک از ما در بلاد کفر و یا یک لحظه غفلت به دنیا می آمدیم شاید مسیر زندگی ما این نبود که باید قدر موقعیت و ارزش گرانبهای این مهم را بدانیم.

وی ابراز کرد: در نظام شاهنشاهی و اوایل انقلاب اسلامی، بسیاری از استعدادها به دنیا نیامده، دفن شدند چرا که بستر و زمینه شکوفایی استعدادها، فراهم نبود.

سعادتی گفت: مطالعه مدرسه دارالفنون و قبل از آن، بیانگر اهداف ساخت آنها جهت شکار نخبگان وبردن آنها به خارج است.

وی با اشاره به اینکه صدا و پیام انقلاب اسلامی تا چند متری کاخ سفید حتی داخل این کاخ نیز رسیده است، اظهار کرد: در دل اروپا، امریکای جنوبی، کشورهای افریقایی و اروپایی، پیام انقلاب اسلامی ایران به آن مکان ها نیز صادر شده که این امر حقانیت انقلاب را، نشان می دهد.

سعادتی خطاب به مربیان و گروه های سرود، بیان کرد: تصور نکنید که کار شما از حضرت زینب(سلام الله علیها) کمتر است بلکه در امتداد آن، قرار دارد و فعالیت بسیار ارزشمندی دارید.

سرود یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی

وی، سرود را یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز جنگ حق و باطل است و باید فراتر از مرزها، فکر کنید چرا که زمینه لازم برای این مهم در حال حاضر، فراهم شده است.

ارتباط گروه های سرود مرز اعتقادی را فراگیرد

سعادتی ابراز کرد: ارتباط گروه های سرود باید فراتر از مرز برود و مرز اعتقادی را فراگیرد و در دنیای امروز که دهکده جهانی است، عرضه بیشتر از تقاضا وجود دارد و اینچنین مخاطب، حق انتخاب پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب های امروز به کمتر از ثانیه رسیده است و باید کارهای پرمحتوا و جذاب را ارائه کرد، گفت: اگر سرود حرفه ای ضبط شود و محتوا داشته باشد و در گوش آمد، مخاطب زیادتر می شود.

سعادتی اظهار کرد: مغزهای متفکر دوران دفاع مقدس فقط افراد سن بالا نبودند بلکه افرادی با سنین پایین و جوان حتی سیزده ساله در این دوران، نقش آفرینی کردند.

جشنواره طنین بچه های مسجد در استان گلستان، برگزار می شود

وی بیان کرد: بین پنج رشته هنری سرود، فیلم، نمایش، گلدسته های سپید و شعر و ترانه، اولین هنر انتخابی سرود بود که در مازندران، آموزش داده شد و به زودی جشنواه طنین بچه های مسجد در استان گلستان، اجرا می شود.

سعادتی با بیان اینکه شعارهای انقلاب را سرود واحد کرد، ابراز کرد: نگاه به هنر یک شیوه و روش و ابزار است که می خواهد یک پیام را منتقل کند و سرود تنها هنری به شمار می آید که در شکل گیری انقلاب، نقش داشت و پیشتاز بود.

سرود همواره مضامینش با انقلاب بود

وی با اشاره به اینکه سرود همواره مضامینش با انقلاب بود، گفت: سرود، سازنده و تربیت کننده است و باید از نگاه روانشناسی و جامعه شناسی، سرود بررسی شود.

سعادتی اظهار کرد: روح حماسی در سرود بسیار بالا است و به طور کامل، انسان را در دل جامعه می برد و یک هنر ترکیبی محسوب می شود.

ماندگارترین هنر، نافذترین هنر است

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که ماندگارترین هنر، نافذترین هنر است، بیان کرد: متاسفانه اگر جریان سرود در نطفه، خفه شود این امر بر عهده خود اهل و گروه سرود است.

سعادتی بر اهمیت دادن به سرود تاکید کرد و گفت: جریان ها از درون، استحاله می شوند.

پایان پیام/86

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری