رئیس‌ شورای شهر شیراز تعویق معرفی جانشین حاجتی را خواستار شد


رئیس‌ شورای شهر شیراز  تعویق معرفی جانشین حاجتی را خواستار شد

شیراز-ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با ارسال نامه‌ای به فرماندار این شهرستان، تعویق جلسه معارفه جانشین مهدی حاجتی عضو غائب این شورا را مطرح کرد؛ سید احمدرضا دستغیب همچنین با پیامکی به انتقادها از وی درباره حمایت نکردن از حاجتی پاسخ داد.

پیش از این اعلام شده بود که جلسه معارفه عضو علی البدل شورای شهر شیراز به عنوان جانشین عضو غائب بعدازظهر امروز چهارشنبه در جلسه علنی این شورا برگزار می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با ارسال نامه‌ای با قید عنوان "فوری" به فرماندار این شهرستان درخواست تعویق مراسم معارفه محمدتقی تذروی تا تعیین تکلیف برخی موارد را مطرح کرده است.
در این نامه که در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده‌، آمده است:‌ بازگشت به نامه فرمانداری شیراز در خصوص معارفه محمدتقی تذروی عضو علی البدل شورای شهر شیراز به جای مهدی حاجتی ،موضوع در هیات رئیسه و با حضور دیگر اعضاء این شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و با عنایت به صراحت ماده ۷ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا که اذعان می دارد که در صورت استعفاء، فوت و یا سلب عضویت هر یک از اعضاء شورای روستا و شهر ،عضو علی البدل به ترتیب آراء جایگزین می‌شود.

رئیس‌ شورای شهر شیراز  تعویق معرفی جانشین حاجتی را خواستار شدنامه رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به فرماندار،‌ منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی


در ادامه این نامه آمده است: جایگزین و ورود عضو علی البدل نیازمند یکی از سه موضوع مذکور در قانون است که در خصوص حاجتی هیچ یک از این موارد فوق اتفاق نیفتاده است.
در این متن همچنین آمده که با توجه به تبصره ذیل ماده ۷ قانون شوراها که اذعان می دارد ،هرگاه هر عضوی به هر دلیلی تا دو ماه در جلسه شورا شرکت نکند ،تا تعیین تکلیف نهایی که نباید بیش از ۶ ماه به طول بیانجامد از عضو علی البدل به عنوان جانشین در جلسات دعوت بعمل می آید.
در ادامه این نامه که به امضای سید احمدرضا دستغیب رئیس این شورا رسیده آمده که هنوز میزان غیبت حاجتی در جلسات شورای شهر شیراز به دو ماه نرسیده است و همچنین در صورت غیبت دو ماه وی ،عضو علی البدل بعنوان جانشین او معرفی می شود در حالی که در نامه که به امضای فرماندار شیراز رسیده از وی به عنوان جایگزین و عضو اصلی نام برده شده است.
در انتهای این نامه درخواست شده که به استناد موارد ذکر شده دستور تعویق مراسم معارفه تا تعیین تکلیف این موارد از سوی فرماندار شیراز صادر شود.

رئیس‌ شورای شهر شیراز  تعویق معرفی جانشین حاجتی را خواستار شددستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:‌ غیبت حاجتی هنوز ۲ ماه طول نکشیده که فرد جانشین معرفی شود

رئیس شورای شهر شیراز روز چهارشنبه همچنین با انتشار تصویر متن پیامک خود به یکی از منتقدان، به انتقادها از وی درباره حمایت نکردن از حاجتی واکنش نشان داد.
مصطفی تاج‌زاده فعال سیاسی در توئیتی به اعضای شورای شهر شیراز درخواست کرده که در اعتراض به حذف حاجتی از عضویت در شورا استعفاء دهند.
سیداحمد رضا دستغیب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پیامک ارسالی خود خطاب به تاج زاده نوشت که از راهنمایی شما در خصوص یاد گرفتن از رفتار رئیس شورای شهر یزد تشکر می کنم اما یادمان نمی رود که جنابعالی و دوستانتان با همین تفکر موجب روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم و وارد آمدن خسارت بی شمار به مملکت و اصلاحات شدید.

محمدتقی تذروی عضو سوم علی البدل شورای شهر شیراز پیش از این گفته بود که قرار است مراسم معارفه وی به عنوان جانشین حاجتی عصر امروز چهارشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز انجام شود.

در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز، سعید نظری در جایگاه چهاردهم آرا قرار داشت که با انصراف سیروس پاک‌فطرت از ادامه فعالیت، به این شورا راه یافت تا ترکیب ۱۳ نفره شورای شهر از فهرست امید (اصلاح‌طلبان) باشد.
جایگاه پانزدهم و شانزدهم آرای مردمی در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر شیراز به نام علی راستگو و محمدتقی تذروی ثبت شد و این افراد به عنوان عضو علی‌البدل مطرح شدند.
به گفته تذروی، علی راستگو به دلیل تمایل برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ فعالیت به عنوان عضو شورا را نپذیرفت.
تذروی که گرایش اصولگرایی دارد،‌گفت که روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ۹۸ ساعت ۱۵ در صحن علنی و با حضور فرماندار شیراز و یا نماینده وی برای نشستن بر کرسی شماره ۱۳ این نهاد سوگند یاد می‌کند و به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد؛‌ صندلی که پیش از این در اختیار مهدی حاجتی قرار داشت، او حدود دو ماه است در زندان به سر می‌برد.
شورای اسلامی شهر شیراز ۱۳ عضو دارد.
مهدی حاجتی نفر سیزدهم راه یافته به پنجمین دوره شورای شهر شیراز ۱۲ خرداد ۹۸ بازداشت و روانه زندان شد.
حاجتی پیش از این نیز پنجم مهرماه ۹۷ بازداشت اما ۱۵ مهرماه این سال با قرار وثیقه دو میلیارد ریالی آزاد شد اما به گفته مسئولان قضایی رسیدگی به پرونده وی ادامه داشت.
وی به یکسال زندان و همچنین تبعید به یکی از شهرهای خارج از استان فارس محکوم شده است.
رئیس کل دادگستری فارس پیش از این اعلام کرد که حاجتی به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی دوران محکومیت را می گذراند و این محکومیت ارتباطی با توئیت نگاری وی ندارد.
حجت الاسلام سید کاظم موسوی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: یکسال حبس و اقامت اجباری (تبعید) در یکی از استان‌های دیگر، حکم قضائی است که حاجتی به آن محکوم شده و این حکم در حال اجراست.
۹۸۷۳/ ۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدون توقف