21 هزار و 600 تن آلوچه در مراغه برداشت می‌شود


21 هزار و 600 تن آلوچه در مراغه برداشت می‌شود

مراغه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی مراغه از آغاز برداشت آلوچه در این شهرستان خبرداد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال 21 هزار و 600 تن آلوچه از باغات شهرستان برداشت شود.

اسماعیل کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت آلوچه از یک هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی زیرکشت این محصول از نیمه دوم مرداد امسال آغاز شده و تا اواسط شهریور ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی های کارشناسی و به طور متوسط ۱۲ تن آلوچه از هر هکتار اراضی زیر کشت این محصول برداشت می شود.

کریمی اضافه کرد: با توجه به وضعیت جوی و بارندگی‌های مناسب در فصل بهار و نیز رعایت اصول کشاورزی توسط باغداران، میزان برداشت این محصول باغی نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۲ نوع آلوچه در این شهرستان تولید می‌شود گفت: قره شلی، فنری شلی، شر شلی، گوجه سلطان، سید آلچاسی، ساری آلچا و زر آلچاسی از آلوچه‌های تولیدی این شهرستان است.

کریمی افزود: حدود ۹۰ درصد از الوچه تولیدشده در این شهرستان به خشکبار تبدیل شده و بخشی مهمی از آن روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

وی ادامه داد: آلوچه خشکبار شده در این شهرستان بیشتر به دو شیوه آفتابی و نیز استفاده از شیوه سبزه و دود دادن خشک و بسته بندی می‌شود.

شهرستان مراغه با بیش از ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است.

این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی واقع است.

۳۰۷۷/۷۴۸۷


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ فرشاد محمدی رفیق دور نزدیک