آواره شدن 200 هزار نفر در افغانستان


به گزارش سرویس بین الملل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد روز پنجشنبه درباره نیاز‌های بشردوستانه در افغانستان هشدار داد و اعلام کرد از آغاز سال جاری میلادی تاکنون حدود ۲۱۷ هزار نفر که بیشتر آن‌ها افراد زیر سن قانونی بودند به دلیل درگیری مجبور شدند محل زندگی خود را ترک کنند.
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد: «بسیاری از این افراد در سراسر افغانستان آواره هستند و به دلیل درگیری نمی‌توانند به محل زندگی اصلی خود باز گردند.»
بر اساس اعلام این منبع پنجاه و هفت درصد این ۲۱۷ هزار نفر را کودکان زیر سن قانونی و ۲۱ درصد آنان را زنان تشکیل می‌دهند.
این افراد به ویژه در مناطق شمالی و شرقی افغانستان متمرکز هستند که در این مناطق درگیری علیه طالبان و شاخه گروه (وهابی صهیونیستی) داعش در افغانستان ادامه دارد.
سازمان ملل متحد افزود: «به این تعداد باید حدود صد هزار نفر از ۲۴۵ هزار آواره سال ۲۰۱۸ را افزود که به دلیل خشکسالی و دیگر عوامل در غرب افغانستان آواره شدند و هنوز به خانه‌های خود بازنگشته اند.»
بیش از چهار دهه جنگ در افغانستان موجب شده است بسیاری از مردم افغانستان به کشور‌های همسایه مهاجرت کنند.
همچنین از ابتدای سال تا کنون ۲۹۴ هزار آواره به افغانستان بازگشتند که از این تعداد ۲۷۰ هزار و ۴۰۰ نفر از ایران و ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر از پاکستان به افغانستان آمدند. حدود ۴۳ درصد این افراد را کودکان زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان همچنین خاطر نشان کرد میزان بازگشت اتباع افغانستان از ترکیه به این کشور افزایش یافته و از ابتدای ۲۰۱۹ تا کنون حدود ۵۵۶۰ نفر از ترکیه به افغانستان بازگشتند و عده اندکی نیز از اروپا به افغانستان برگشتند.
این منبع همچنین خاطر نشان کرد حدود یک میلیون آواره افغانستانی تا پایان سال جاری میلادی به کمک بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟