پرچم علوی در میبد برافراشته شد


پرچم علوی در میبد برافراشته شد

یزد- ایرنا- مردم ولایت مدار میبد عصر روز جمعه با حضور در مراسم تجمع غدیر، پرچم علوی را در این شهر برافراشتند.

مراسم تجمع غدیر طی پنج سال گذشته و در آستانه عید غدیر و دهه ولایت و امامت در میدان شهید صدوقی میبد برگزار می‌شود.

به گفته یکی از بانیان این مراسم ، مراسم تجمع با دورهم جمع شدن و هم اندیشی تعدادی ازجوانان میبدی که دغدغه گرامیداشت روز غدیر را داشتند و با شعار فراگیر شدن این واقعه شکل گرفت.

رشیدی افزود: در حدود سال ۸۷ با گرفتن یک هزار تومان بابت هر عدد پرچم از مردم و بچه های محله و سیدها سفارش یک هزار پارچه همراه با چاپ شعار «غدیرعید الهی »و «علی ولی الله » به تولید کنندگان پارچه ها درمشهد داده شد و با تهیه پارچه ها ، هر ساله این پارچه برای نصب در خیابان‌های شهربه همه هیئت‌های شهرستان داده می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از آن بنری نیز از حدود ۱۰ سال پیش برای نصب در ورودی خیابان سلمان فارسی (فیروزآباد) و از حدود پنج سال پیش پرچمی بزرگ که نام حضرت علی (ع) زینت بخش آن است تهیه شده که با حضور مردم برافراشته می‌شود.

در زمان برگزاری مراسم مداحان به مداحی پرداخته و با شور و حال خاصی در ابتدا سطح زمینی که پرچم را در ابتدا روی آن پهن می کنند ، گل‌پاشی می‌کنند ، همچنین نوجوانان با لباس‌های سفید و شاخه های گل وارد جمع مردم شده و به آنها گل هدیه می دهند.

پس از مداحی نیز پرچم را با تکان دادن جمع کرده و آن را برای برافراشتن در وسط میدان آماده می کنند ، همه به دنبال جمع شده پرچم می دوند و گل های زیر پرچم را جمع می کنند و به نیت تبرک می بویند.

وقتی پرچم بر فراز میله بالا می‌رود ، همه با نگاه به بالا رفتن آن ، برآورده شدن حاجات خود را از خدا و مولایشان حضرت علی (ع) طلب می‌کنند.

مردم میبد با برگزاری این مراسم خود را برای برپا داشتن جشن‌ها و به راه انداختن کاروان اشراق در روز عید غدیر آماده می کنند.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴/ ۶۱۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟