نمایش کمدی بالشت 11 هزار تماشاچی را به سینما فلسطین کشاند


نمایش کمدی بالشت 11 هزار تماشاچی را به سینما فلسطین کشاند

نویسنده و کارگردان کشورمان گفت: نمایش کمدی بالشت در طول 20 شب اجرا 11 هزار تماشاچی را به سینما فلسطین کشاند.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، علی قیومی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایش کمدی بالشت در طول ۲۰ شب اجرا ۱۱ هزار تماشاچی را به سینما فلسطین کشانده است.

وی افزود:اجرای این نمایش تا سوم شهریورماه ادامه دارد و اجرای پس از این زمان نیز بسته به استقبال مخاطب است.

نویسنده و کارگردان «بالشت» با بیان اینکه در طول برگزاری این نمایش تمام صندلی‌های سینما پر شده و بلیت‌های هر شب فروش واقعی داشته است، ابراز دشت: بالشت یک تئاتر طنز فاخر است، تمام سعی ما این بوده است که مخاطب را بر اساس موقعیت‌ها بخندانیم و از به کار بردن الفاظ نامناسب در نمایش و خنداندن مخاطب به هر شیوه خودداری کردیم.

وی تاکید کرد: برخی مخاطبان برای مشاهده این نمایش از شهرهای مشهد، تهران، یزد و سایر شهرستان های استان اصفهان به این نصف جهان می آیند.

قیومی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته مطابق آمار اصفهان یکی از افسرده‌ترین مردم را داشته است، تاکید کرد: خشکی زاینده رود در طول سالهای گذشته از دیدگاه من در این مطلب نقش داشته است چراکه زمانی اصفهانی‌ها هر روز در کنار آب غم‌ها و دغده‌های خود را به زاینده رود می سپردند.

وی ابراز داشت: از دلایل مهمی که من را به سمت تولید نمایشهای کمدی سوق داد همین مطلب بوده است، بر این اساس بازخوردهای خوبی از مخاطبان در این ارتباط دریافت کردیم.

نویسنده و کارگردان «بالشت» تاکید کرد: از ویژگی های جالب این نمایش این است که بازیگر پیشکسوت ۷۴ سال آقای دباغیان درکنار بازیگر پنج ساله در این نمایش بازی می کند.

وی با تاکید بر اینکه در این نمایش کمدی به مفاهیم اجتماعی متعددی در قالب کمدی پرداخته شده است، گفت: روابط بین پدر و مادر، فرزندپروری، ازدواج، اعتیاد و بُخل و موضوع مهم قضاوت های بیجا درباره ذیگران از مسائلی است که در این نمایش کمدی به آن پرداخه شده است.

قیومی با انتقاد از اینکه سالن تئاتر مناسب در سطح شهر اصفهان از سالهای گذشته تاکنون وجود نداشته است، گفت: اصفهان هیچ سالن استانداردی برای اجرای تئاتر در همه انواع آن مثل رئال، سنتی، تخت حوضی، مدرن، آئینی ندارد.

در ادامه این نشست تهیه کننده تئاتر «بالشت» با بیان اینکه اینکه ۲۰۰ میلیون تومان برای تهیه این نمابش هزینه شده است، اظهار داشت: از اوایل سال ۹۷ پیش تولید کار را آغاز کردیم و از دیماه سال ۹۷ تمرین نمایش آغاز شد.

وی با بیان اینکه در تهیه نمایش «بالشت» به همه موضوعات مثل گریم، صوت، نور وبازیگر به صورت تخصصی نگاه شده است و هزینه‌هایی که گاه برای تولید یک تله فیلم می توان استفاده کرد برای ارائه یک نماش فاخر به مردم خوب اصفهان استفاده کردیم چراکه مردم این استان به واقع لایق این نوع تئاتر ها هستند.

نصری با ناکید بر اینکه اصفهان مهد تئاتر طنز بوده است، از عدم حمایت ارگان‌هایی مانند شهرداری ازتئاتر خصوصی انتقاد کرد و بیان داشت: متاسفانه عده ای به جای حمایت از بخش خصوصی برای اجرای تئاتر در جلوی پای آنها سنگ اندازی می کنند، البته مسئولان گذر فرهنگی چهارباغ برای تبلیغ نمایش بالشت از ما حمایت‌ کردند که جای تقدیر و سپاس دارد.

این تهیه کننده تئاتر به اشاره هزینه های سنگین سالن سینما فلسطین اشاره کرد و تصریح کرد: به یقین از این پس هیچ گروه نمایش توان اجرا در این سالن را نخواهد داشت.

وی با اشاره به هزینه های سنگین برای تعمیر تالار هنر گفت: از ابتدا قرار بر این بود تالار هنر به منظور توزیع هنر نمایش در سطح شهر و ارتقای سطح فرهنگ شهروندی و انسانی در این نقطه از شهر استفاده شود اما به تدریج این سالن که کمترین مخاطب را از دیگر نقاط شهر دارد به یکی از سالن های اصلی تئاتر تبدیل شد که به واقع مکان مناسبی برای جلب نظر همه مخاطبان شهر اصفهان نیست.

گفتنی است نمایش «بالشت» به تهیه کنندگی محمدرضا نصری از ۱۲ مرداد هر شب از ساعت ۲۰:۱۵ در سالن سینما فلسطین اصفهان روی صحنه رفته است.

در این نمایش اکبر دباغیان، علی قیومی، مرتضی ریحانی، احمد نخودیان، رضا کریمی، آسیه بنی‌طبا، ملیکا میرتقی و پویا کریمی ایفای نقش می کنند. علاقه مندان می توانند از پارتاک تیکت بلیت این نمایش را تهیه کنند.

46

کد خبر 1290887

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ مجید رضوی متاسفانه