‌کشاورزی ما آن طور که باید و شاید مکانیزه نیست


‌کشاورزی ما آن طور که باید و شاید مکانیزه نیست

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 112 هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت پاییزه می رود.

‌«شهرام عسکری» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا‌ افزود: از این میزان ۷۸ هزار هکتار کشت گندم آبی ۲۶ تا ۲۷ هزار هکتار جو ۷ هزار هکتار کلزا و ۳۰۰ هکتار چغندر است.

وی با اشاره به آمادگی جهاد کشاورزی برای کشت پاییزه در استان اظهار کرد: بذر مورد نیاز و ادوات مکانیزه به اندازه کافی داریم و نهادهای کشاورزی نیز در اختیار کشاورزان قرار می دهیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امسال منابع آبی استان نسبت به سال قبل بهتر بوده اما باید در خصوص مصرف آب نیز صرفه جویی صورت گیرد.

عسکری تصریح کرد: ۴۰ درصد اراضی کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین مجهز هستند که برنامه داریم سالانه ۲ تا ۳ هزار هکتار به این میزان اضافه کنیم.

وی در خصوص مشکلات کشت ادامه داد: متاسفانه برخی از کشاورزان از بذر خود مصرفی استفاده می کنند که بذر تولیدی استان به سایر استان ها ارسال می شود ۶ شرکت تولید بذر با ظرفیت ۲۰۰۰ تن در استان فعالیت دارند که در صورت نیاز کشاورزان و متقاضی خرید بودن، می توانیم ۲ برابر بذر موجود تولید داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جهت تامین کود مورد نیاز کشاورزان استان آمادگی داریم و تاکنون مشکلی در این خصوص نداشته‌ایم.

عسکری بیان کرد: هنوز کشاورزی ما آن طور که باید و شاید مکانیزه نیست و طی چهار سال اخیر ۳۰۰ نفر کارشناس کشاورزی در استان استخدام و به کارگیری شد و مشکلی در خصوص نیروی انسانی نداریم اما از کشاورزان انتظار داریم که درخصوص کشت از این کارشناسان استفاده کنند.


انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی یمن / زخمی شدن 10  نفر