21 سازمان مردم‌نهاد در خلخال فعالیت دارند


21 سازمان مردم‌نهاد در خلخال فعالیت دارند

اردبیل - ایرنا - فرماندار خلخال گفت: 21 سازمان مردم‌نهاد و تشکل غیردولتی تاکنون در این شهرستان تشکیل شده و در توسعه امور فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، فریدون بابایی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی با مسئولان تشکل‌های مردمی خلخال افزود: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی مردم نهاد با هدف استفاده از ظرفیت و توان این تشکل‌ها برای دستیابی به اهداف فرهنگی، اجتماعی، کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان جامعه داشته است.

وی از افزایش حضور سمن‌ها در فعالیت‌های مختلف اجتماعی از جمله مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی، کمک به بیماران نیازمند و سایر فعالیت‌های عام‌المنفعه در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: از سال گذشته پنج میلیارد و ۳۸۸ میلیون ریال تنها از سوی یک موسسه خیریه و درمانی این شهرستان برای معالجه و درمان بیماران هزینه شده و این در حالی است که سایر تشکل‌ها نیز فعالیت مشابه این فعالیت داشته‌اند.

او با بیان اینکه در راستای حمایت از فعالیت تشکل‌های مردمی در سال جاری ۶۰۰ میلیون ریال از طریق فرمانداری خلخال به سمن‌های تحت پوشش کمک مالی شد، گفت: سمن‌ها بخشی از سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند که برای تقویت و توانمندسازی آنها باید از هرگونه حمایت لازم و راهکار قانونی استفاده شود.

فرماندار خلخال با توصیه به مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای افزایش همکاری با سازمان‌های مردم نهاد افزود: هر مسئولی که همکاری بیشتری با سمن‌ها داشته باشد موفق‌تر از دیگران در مسائل اجتماعی، فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

او با اعلام آمادگی برای حمایت تشکل‌های مردم نهاد غیردولتی گفت: انتظار از این سمن‌ها حرکت در چارچوب اساسنامه تشکیلات و مقررات اعلام شده در پروانه فعالیت آنهاست.

بابایی با اشاره به نحوه صدور مجوز فعالیت برای تشکل‌های مردمی اظهار داشت: با توجه به گسترش مناطق شهرستان در تلاش برای افزایش تعداد سمن‌ها از ۲۱ تشکل به ۳۰ تشکل در آینده هستیم.

وی همچنین به تلاش برای تشکیل مجمع خیرین این شهرستان با هدف تجمیع تشکل‌ها و مجامع خیریه شهرستان در یک محل برای بکارگیری از توان و ظرفیت کامل آنها جهت حل مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به لحاظ نبود این تشکیلات بسیاری از سمن‌ها از نحوه و نوع فعالیت همدیگر اطلاعی نداشته واین امر منجر به استفاده چند باره یک فرد از کمک‌های مالی چند موسسه خیریه می‌شود.

۷۱۱۹/۶۰۱۶


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ریخت و قیافه سحر قریشی در خیابانهای نیویورک آمریکا