شهر‌های فرانسه صحنه اعتراض به نشست گروه هفت


شهر‌های فرانسه صحنه اعتراض به نشست گروه هفت

همزمان با آغاز برگزاری نشست گروه هفت در بیاریتز فرانسه، ده‌ها هزار نفر از مردم شهر‌های مختلف این کشور تظاهرات کردند.

شهر‌های فرانسه صحنه اعتراض به نشست گروه هفت

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، همزمان با آغاز برگزاری نشست گروه هفت در بیاریتز فرانسه، ده‌ها هزار نفر از مردم شهر‌های مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند.

در پاریس، جنبش جلیقه زرد‌ها با پیوستن به انجمن فعالان ضدجهانی سازی مطابق برنامه هر شنبه در خیابان‌های پاریس تظاهرات کردند. آن‌ها که جنبش خود را از نوامبر سال ۲۰۱۸ آغاز کرده اند و هر شنبه در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه راهپیمایی می‌کنند، این هفته همزمان با آغاز نشست گروه هفت در شهر بیزاریتز، در اقدامی هماهنگ با فعالان ضد جهانی سازی، تظاهرات در خیابان‌های پاریس را آغاز کرده اند.

در شهر اوندای که در مرز فرانسه با اسپانیا واقع شده جمعی از فعالان ضدجهانی سازی در اعتراض به برگزاری نشست گروه هفت در بیزاریتز راهپیمایی کردند. همچنین در میان آنها، اعضای جنبش جلیقه زرد‌ها نیز به چشم می‌خورد. به گفته برگزارکنندگان، این تظاهرات به منظور جلب توجه به سهم کشور‌های عضو گروه هفت در افزایش نابرابری و تأکید بر تفاوت بین وعده‌های رهبران و اقدامات آن‌ها است.

در شهر بیاریتز، عده‌ای زیادی از فعالان ضد جهانی سازی در مقابل مقر برگزاری این نشست تظاهرات کردند که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. پلیس همچنین اقدام به بازداشت عده‌ای از فعالان کرده است.

روز گذشته نیز عده‌ای از فعالان آکسفام در حالی که لباس آتشنشانی به تن داشته و ماسک سران گروه هفت را به صورت زده بودند، ضمن انتقاد از سیاست‌های آن‌ها خواستار اتخاذ فوری شیوه‌هایی برای کاهش فقر در جهان شدند.

نشست گروه هفت به ریاست امانوئل مکرون از ۲۴ تا ۲۶ اوت در فرانسه برگزار می‌شود و قرار است موضوع نابرابری و پیشرفت دسترسی جهانی به رفاه اجتماعی را مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام