رژیم صهیونیستی به دنبال اعمال معادله پول در برابر آرامش است


­ به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) ؛یک روزنامه عرب زبان نوشت رژیم...

­ به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛یک روزنامه عرب زبان نوشت رژیم صهیونیستی می خواهد با دادن پول به تشکیلات خودگردان, با فلسطینی ها به آرامش برسد تا بتواند در انتخابات آینده برگ برنده ای در دست داشته باشد.
روزنامه الکترونیکی رای الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت: فکر نمی کنیم همزمانی سفر محمد العمادی, سفیر قطر به نوار غزه با راه حل به دست آمده بین تشکیلات خودگردان فلسطین و مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل تصادفی باشد؛ راه حلی که به موجب آن دهها میلیون دلار از اموال بلوکه شده تشکیلات خودگردان به آن داده می شود. تحولات داخلی فلسطین و نیز تحولات کشورهای عربی خاورمیانه اسرائیل را به این تغییر رویکرد ناگهانی وادار کرد. معادله جدیدی که دولت نتانیاهو می خواهد اعمال کند آرامش در برابر پول است و به این ترتیب می توان فهمید که چرا تل آویو به العمادی برای سفر به نوار غزه اجازه داد، در حالی که چمدان های پر از دلار را با خود حمل می کرد. معادله جدید طرح کمک صد دلاری به صدهزار خانوار زیر خط فقر را هم توجیه می کند و بر اساس این معادله می توان فهمید که چرا تشکیلات خودگردان رام الله حقوق کارمندان خود را بیش از 160هزار نفر هستند پرداخت کرد. 60 هزار نفر از این افراد در نیروهای امنیتی فعالیت می کنند که بهتر است بگوییم با دولت رژیم اشغالگر و دستگاه های امنیتی آن همکاری می کنند.
اطلاعات به دست آمده درباره معامله ناگهانی تشکیلات خودگردان با دولت نتانیاهو باعث شد ”چک ها“ به بودجه تشکیلات خودگردان برگردد و سوالی که اکنون در کرانه باختری بر سرزبان ها افتاده, این است که کدام طرف در برابر دیگری کوتاه آمده, تشکیلات خودگردان یا رژیم اشغالگر و چرا در رام الله درباره این مسئله کاملا سکوت شده است.
نتانیاهو به چند دلیل می خواهد اوضاع آرام شود: اول: نمی خواهد هیچ عملیات هجومی رخ دهد که فضای انتخابات را خراب کند و بهانه کافی به دشمنانش بدهد که او را به کوتاهی و شکست در کنترل اوضاع امنیت غزه و کرانه باختری متهم می کنند.
دوم: افزایش تنش بین مقامات اسرائیل و نیروهای حشد شعبی عراق که تحت حمایت ایران هستند, آنهم بعد از اینکه نتانیاهو اذعان کرد به چهار پایگاه حشد شعبی درعراق و فلوجه حمله کرده است.
سوم: نگرانی نتانیاهو از حملات موشکی گروه های فلسطینی افراطی در نوار غزه و مشخصا جنبش جهاد اسلامی که مخالفت خود را به توافقات آتش بس مجانی با رژیم اشغالگر اعلام کرده است.
چهارم: فعال شدن بیشتر هسته های حماس و جهاد اسلامی در کرانه باختری همزمان با افزایش یورش های یهودیان به مسجد الاقصی و بازگشت حماس به راهپیمایی بزرگی که جمعه گذشته در اعتراض به یورش ها به مسجد الاقصی در قدس اشغالی برگزار شد.
در حال حاضر فقط طرف اسرائیلی از افزایش حملات نگران نیست بلکه تشکیلات خودگردان هم نگران است؛‌ تشکیلاتی که تمایل زیادی برای ادامه هماهنگی امنیتی با اسرائیل دارد زیرا هماهنگی امنیتی با اسرائیل تضمینی برای بقای تشکیلات خودگردان است و مانع از آن می شود که در سایه افزایش تنش ها, کنترل کرانه باختری را از دست بدهد و ملاحظه شده است با وجود اینکه نیمی از حقوق ها طی شش ماه گذشته پرداخت شده است هماهنگی امنیتی هیچ تاثیری نگرفته است و قوی تر از هر زمان دیگری ادامه دارد.
فکر نمی کنیم معادله جدید, یعنی آرامش در برابر پول, دوام زیادی داشته باشد و مانع از وقوع حوادث بزرگ در کرانه باختری و نوار غزه شود زیرا مردم فلسطین مرهم و مسکن نمی خواهند که تاثیری موقتی دارد بلکه آنها بازپس گیری کامل حقوق مشروع خود را خواستارند و در راستای اجرای حق بازگشت می خواهند به شهرها و روستاهای اشغال شده در سال 1948 برگردند.
در پایان این سرمقاله آمده است: درست است که تشکیلات خودگردان با پرداخت حقوق حدود 160هزار کارمند خود کنترل جامعه فلسطین را در دست گرفت اما باید گفت که کسانی که حقوقشان پرداخت شده است, پیر هستند و صدها هزار جوان کارمند هستند که حقوقشان پرداخت نشده است و اساسا حقوق نمی خواهد زیرا از دیدگاه بسیاری از آنها این پول مسموم است و به رژیم اشغالگر خدمت می کند و این افراد در مواضع خود در برابر اسرائیل و تشکیلات خودگردان, افراطی تر شده اند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انتقال فرماندهی عملیات هوایی آمریکا از قطر به کارولینا؛ واشنگتن نگران چیست