افزایش کمک های آمریکا به گروههای تروریستی


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از تلویزیون العالم , همزمان با اجرای مرحله نخست از طرح مشترک آمریکا و ترکیه...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از تلویزیون العالم , همزمان با اجرای مرحله نخست از طرح مشترک آمریکا و ترکیه موسوم به منطقه امن در سوریه, نیروهای آمریکایی میزان کمک های ارسالی به نیروهای سوریه دموکراتیک را در شمال شرق سوریه افزایش دادند.
حسام زیدان خبرنگار العالم در این زمینه با ارسال گزارشی از دمشق, تاکید کرد، بیش از 150 کامیون حامل کمک های نظامی و لجستیکی آمریکا برای قسد( نیروهای موسوم به سوریه دموکراتیک), در روزهای اخیر در قالب دو کاروان, از شمال عراق و از طریق گذرگاه دریایی سیمالکا, به شهر المالکی سوریه رسید, بسیاری از این کامیون ها راهی حومه حسکه و به صورت مشخص وارد شهر راس العین شدند, منطقه تل الارقم در شهر راس العین میزبان یکی از ایستگاههای کنترل و نظارت آمریکاست. بخشی از کاروان کمک های آمریکا نیز راهی حومه شمالی رقه شده است.
یکی از تحلیلگران سوری در این باره گفت: طبیعی است که واشنگتن با این کارها و با حمایت از نیروهای قسد تلاش کند حضور نظامی خود را در سوریه تقویت کند تا سوریه را در برابر کار انجام شده قرار دهد, طرح اساسی آمریکا تجزیه سوریه است و تمامی این کمک ها به همراه حمایت های سیاسی منطقه ای و بین المللی, از جمله تلاش واشنگتن در قالب طرح تشکیل منطقه امن در سوریه , با هدف خدمت به هدف اصلی یعنی تجزیه سوریه است. کمک های ارسالی آمریکا شامل تجهیزات نظامی و لجستیک است.
از نگاه مقامات سوریه و برخی دیگر ازکشورهای منطقه ، همکاری آمریکا و همچنین همکاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان به خصوص پس از دیدار اخیر ثامر السبهان از مناطقی در سوریه و دیدارش با روسای عشایر عرب و کرد, مداخله آشکار و وقیحانه در امور داخلی سوریه به شمار می آید, به تعبیر دیگر این کار به معنی حمایت آشکار آمریکا و ترکیه از گروههای تروریستی در منطقه است.دولت سوریه رفتار آمریکا و ترکیه را تجاوز آشکار به حق حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و نقض قوانین بین الملل خوانده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ترامپ؛ از ناکامی در خرید گرینلند تا بازگشایی کنسولگری