تولید شیر خام در کرمانشاه به 500 هزار تن می‌رسد


تولید شیر خام در کرمانشاه به 500 هزار تن می‌رسد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه جایگاه استان را در حوزه تولید شیر و فرآورده های لبنی در کشور خوب ارزیابی کرد و گفت: هدف گذاری شده تا سه سال آینده تولید شیرخام استان به 500 هزار تن برسد.

بهرام خانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سرانه مصرف شیر بین 100 تا 110 کیلوگرم در سال است، نیاز سالانه استان کرمانشاه به شیر را بین 220 تا 230 هزار تن اعلام کرد.

خانی با بیان اینکه سال گذشته 336 هزار و 500 تن شیر خام در استان تولید شد، گفت: برآورد می شود امسال میزان تولید شیر خام در استان به 350 هزار تن برسد.

خانی اضافه کرد: مازاد تولید شیر خام استان به صورت شیر و یا دیگر فرآورده های لبنی به استانهایی مثل خوزستان، همدان و... فرستاده می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه خوب استان در حوزه تولید شیر و فرآورده های لبنی در کشور، گفت: در استان کارخانه های مطرح تولید محصولات لبنی داریم که حتی به خارج از کشور هم محصول صادر می کنند.

خانی اشاره ای هم به برنامه سه ساله تولید شیر در استان کرمانشاه داشت و افزود: تولید شیر خام استان ظرف سه سال به 500 هزار تن خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تحقق افزایش تولید شیر در استان را در گرو توسعه واحدهای پرورش گاوشیری در کنار تکمیل ظرفیت واحدهای موجود و بازگرداندن واحدهای غیر فعال به چرخه تولید عنوان کرد افزود: در این راستا اصلاح نژاد گاوشیری صنعتی و نیمه صنعتی و ایجاد و توسعه واحدهای پرورش گاومیشی در استان دنبال می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات