نمایش نسخه قدیمی قرآن کریم به خط «امام علی» (ع) در نجف اشرف


نمایش نسخه قدیمی قرآن کریم به خط «امام علی» (ع) در نجف اشرف

آستان مطهر امام علی(علیه السلام)، اشیای نفیش و نسخه های قدیمی از جمله نسخه قرآن کریم به خط امیر المومنین(علیه السلام) را برای نخستین بار به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام علی(ع)، دبیرکل آستان مطهر امام علی(علیه السلام) نمایشگاه نسخه های خطی و اسناد و اشیای نفیس و نادر را در مسجد جامع عمران بن شاهین افتتاح کرد و برای نخستین بار نسخه خطی قرآن کریم مزین به خط امام علی(علیه السلام) را در معرض دید عموم قرار داد.

دبیرکل آستان مطهر علوی(ع) در این باره گفت: آنچه امروز در نمایشگاه «النفائس» در معرض دید عموم قرار گرفت. بخش کوچکی از خزانه علوی است. این نسخه خطی قرآن کریم سال 40 هجری به خط امیر المومنین امام علی(علیه السلام) نگاشته شده است.

در همین حال، «فائق عبدالحسین» رئیس بخش رسانه حرم علوی گفت: نمایشگاه نسخه های خطی آستان مطهر علوی برخی از گنجینه های خزانه علوی از جمله قرآن کریم را برای نخستین بار در برابر دیده گان بازدیدکنندگان قرار داده است. تاریخ این قرآن به بیش از یکهزار و 400 سال برمی گردد.

وی افزود: این آستان مطهر در چارچوب طرح های خود قصد دارد به زودی «موزه آستان مطهر علوی» را افتتاح کند. این موزه در صحن فاطمه(علیه السلام) تکمیل خواهد شد و اشیای نفیس و نسخه های خطی مخصوص در آستان مطهر علوی در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

از سوی دیگر، «فارس حسین کریم» مسئول شعبه النفائس، گفت: مجموعه ای از فرش ها، تفنگ ها، برخی از سپرهای قدیمی که 100 تا 250 سال عمر دارند، همچنین مجموعه های قدیمی که قدمتشان به یکهزار سال پیش برمی گردد، در این نمایشگاه گذاشته شده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری