کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه آب و افتتاح گازرسانی به روستاهای فیروزآباد در سفر استاندار فارس


کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه آب و افتتاح گازرسانی به روستاهای فیروزآباد در سفر استاندار فارس

شیراز- ایرنا- بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی، حوزه‌های راه و شهری، کلنگ‌زنی طرح تصفیه‌خانه آب شرب سد تنگاب و بازدید از روند ساخت کارخانه کربنات‌سدیم از رهاوردهای سفر روز چهارشنبه استاندار فارس به شهرستان فیروزآباد بود.

عنایت‌الله رحیمی در پنجمین روز هفته دولت راهی این شهرستان در فاصله ۹۲ کیلومتری جنوب‌غرب شیراز شد و پس از ادای احترام به شهدای گمنام مدفون در این شهرستان، کلنگ عملیات ساخت تصفیه خانه آب شرب سد تنگاب را به زمین زد.
مسئولان استانی در زمان آغاز عملیات اجرایی این طرح نوید دادند که فاز نخست این تصفیه خانه با میزان آبدهی کل ۲۴۰ لیتر بر ثانیه و با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد تومان در آذرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

گازرسانی به ۴ روستای فیروزآباد
همچنین با حضور استاندار فارس، عملیات گازرسانی به چهار روستای بخش مرکزی شهرستان فیروزآباد شامل روستاهای سرتل سفلی، سر تل علیا، حسین آباد و سرگر آغاز شد و ۳۸۵ خانوار ساکن در این روستاها از گاز طبیعی برخوردار شدند.
گازرسانی به این روستاها با اعتبار افزون بر چهار میلیارد تومان صورت گرفته‌ است.
رحیمی در آیین بهره‌برداری از این طرح‌های گازرسانی روستایی، گازرسانی به مناطق محروم را زمینه‌ساز گسترش عدالت اجتماعی دانست و گفت:‌ اوایل انقلاب، در روستاها خواسته اصلی مردم مواردی مانند آب آشامیدنی بهداشتی، راه و خانه بهداشت بود اما امروز،‌ گاز و اینترنت پرسرعت از مطالبات مردم روستاها است که نشان از یک تحول عظیم در روستاها دارد.
بهره‌برداری از یک مجتمع تجاری و نیز ساختمان شهرداری فیروزآباد از دیگر برنامه‌های استاندار فارس در سفر به این شهر بود.
همچنین با حضور مسئولان ارشد استان، طرح روکش آسفالت جاده قدیم فیروزآباد – فراشبند به طول ۳۰ کیلومتر که با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان اجرا شده است، به صورت رسمی افتتاح شد.

بازدید از طرح کربنات سدیم
بازدید از محل احداث مجتمع پتروشیمی فیروزآباد و روند ساخت مجتمع کربنات سدیم کاوه از دیگر برنامه‌های استاندار فارس در این سفر بود.
بنا بر اعلام مسئولان، برای احداث طرح کربنات سدیم با ظرفیت تولید ۶ هزار تن تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
طرح کربنات سدیم فیروزآباد فارس یکی از طرح‌های بزرگ صنعتی در حال ساخت استان فارس است که با بهره‌برداری از آن در فاز اول برای ۷۰۰ نفر به ‌صورت مستقیم و برای یک هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.
در مرحله نخست تولید ۶۰۰ هزار تن کربنات سدیم سبک و سنگین پیش‌بینی شده است که با ورود محصولات آن به بازار، نیاز مصرفی کشور تامین و زمینه صادرات کربنات سدیم فراهم می‌شود.

دوم تا هشتم شهریورماه به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
استاندار فارس اول شهریورماه جاری اعلام کرد: همزمان با هفته دولت ۸۲۱ پروژه با اعتباری افزون بر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در ۲۹ شهرستان این استان به بهره‌برداری می‌رسد.
۶۱۲۲/ ۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...