ابراز امیدواری معاون قوه قضاییه برای حذف تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری


ابراز امیدواری معاون قوه قضاییه برای حذف تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری

تهران- ایرنا- معاون حقوقی قوه قضاییه تبصره ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری را ننگی برای این قانون دانست و اظهار امیدواری کرد تا این تبصره در مجلس شورای اسلامی حذف شود.

حجت الاسلام محمد مصدق روز پنجشنبه در مراسم تحلیف ۲۴۵ کارآموز وکالت در سالن همایش های دانشگاه الزهرا گفت: زمانی که معلم بودم در کلاس ها و محافل مخالفت خود را با این تبصره که به قانون آیین دارسی کیفری اضافه شد اعلام کردم.
وی افزود: بعد از تصویب این تبصره خواستند فهرستی از وکلا را اعلام کنند و من به مسئولان گفتم که اشتباه اول تصویب تبصره و اشتباه دوم تنظیم فهرست بود و می توانستند به بهانه تصویب نشدن آیین نامه از اعلام فهرست خودداری کنند.

تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری سال ۱۳۹۲ که از سال گذشته به‌مورد اجرا گذاشته شد مورد اعتراض وکلاست و حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه نیز بارها در خصوص آن گفته است که قوه قضائیه خلاف میل خود مجبور به اجرای این قانون است.

بر اساس این تبصره، در جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی و همچنین جرائم سازمان‌یافته که مجازات آنها مشمول ماده (۳۰۲) این قانون است، در مرحله تحقیقات مقدماتی طرفین دعوی، وکیل یا وکلای خود را از بین وکلای رسمی دادگستری که مورد تأیید رئیس قوه قضائیه باشند، انتخاب می‌کنند. اسامی وکلای مزبور توسط رئیس قوه قضائیه اعلام می‌شود.

مراسم تحلیف ۲۴۵ نفر از کارآموزان وکالت با حضور حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه، عیسی امینی و جعفر کوشا رئیس و نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در حال برگزاری است.

ادامه دارد ....

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید