تجهیز هواشناسی زهک به دستگاه سنجش گرد و غبار ضروری است


تجهیز هواشناسی زهک به دستگاه سنجش گرد و غبار ضروری است

زاهدان - ایرنا- فرماندار زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فراوانی وقوع روزهای همراه با باد و گرد و خاک در این شهرستان و طولانی شدن زمان وزش بادهای 120 روزه باید هواشناسی این شهر به دستگاه سنجش غبار مجهز شود.

غلامرضا اربابی در نشست با مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اینکه زهک پرگرد و غبارترین شهر کشور است ولی دستگاه سنجش غبار ندارد برای مجموعه فرمانداری و ستاد مدیریت بحران پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه فرمانداری تمام تلاش خود را برای تأمین اعتبار و خریداری دستگاه سنجش غبار بکار خواهد گرفت، افزود: داده های هواشناسی نشان می‌دهد که هوای این شهرستان در اغلب اوقات همراه با وزش باد و گردوخاک است که این شرایط در فصل گرم سال بیش از سایر مواقع است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با تأیید ضرورت تجهیز هواشناسی زهک به دستگاه سنجش غلظت گردوغبار، گفت: سال گذشته موضوع ضرورت توسعه شبکه پایش گردوغبار در عالی ترین سطح استان پیگیری و مکاتباتی نیز در این زمینه انجام شد.

محسن حیدری افزود: نامهای به درخواست هواشناسی از سوی معاون عمرانی استاندار به رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شد تا در تخصیص های اعتبارات مواد ۱۰ و ۱۲ به هواشناسی استان نیز توجه شود.

وی به وضعیت وقوع پدیده های خاکدار در زهک اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود ۲۰۰ روز شعاع دید افقی در این شهر به دلیل وقوع یکی از پدیده های خاکدار به کمتر از ۱۰ هزار متر رسید.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به افزایش تبخیر آب‌های سطحی زهک به دلیل وزش بادهای ۱۲۰ روزه و گرمای تابستان اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۴۲۵۰ میلی متر از آب های سطحی این شهرستان تبخیر شد که عدد قابل توجهی است.

۹۹۰۸**۳۲۱۳


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این سگ هر روز سوار مترو میشد/ شخصی او را دنبال کرد، و متوجه موضوع دردناکی شد و به پلیس ...