اجرای موفقیت‌آمیز طرح روستای بدون بیکار در 105 روستای کشور


اجرای موفقیت‌آمیز طرح روستای بدون بیکار در 105 روستای کشور

اردبیل - ایرنا- مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: طرح روستای بدون بیکار در 105 روستای کشور با موفقیت به اجرا درآمد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، محمد کرمانی‌نژاد در آیین افتتاح یک طرح اقتصادی در مشگین شهر گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان طراح اصلی ایده روستای بدون بیکار ؛ طی سال‌های اخیر پس از مطالعه و امکان سنجی و توانمندسازی این تعداد روستا را به مرحله روستای بدون بیکار رسانده است.

وی همچنین از پرداخت ۲۰هزارمیلیاردریال تسهیلات اشتغال روستایی در کشور خبر داد و بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید این مبلغ را در کمتر از دو سال گذشته در اختیار روستاییان و عشایر کشور برای ایجاد فرصت‌های شغلی قرار داده است.

به گفته وی ، این مبلغ هفت برابر مبلغ پرداخت شده در دوره چهار ساله قبل از استقرار دولت یازدهم می‌باشد.

اجرای موفقیت‌آمیز طرح روستای بدون بیکار در 105 روستای کشور
محمدحسن شاهنده، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل هم گفت: این صندوق از ابتدای شروع طرح حمایت از اشتغال روستایی و عشایری تعداد ۷۳۴ طرح با ارزش اعتباری به مبلغ ۲۸۵ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف اقتصادی استان حمایت مالی کرده که موجب ایجاد اشتغال یک هزار و ۹۲۹ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

وی افزود: امسال بمناسبت گرامیداشت هفته مبارک دولت تعداد ۱۶۰ طرح با ارزش اعتباری ۱۱۸ میلیارد ریال در استان افتتاح و مورد بهره برداری می گیرد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اردبیل با اشاره به اجرای برنامه های استراتژیک صندوق از جمله شناسایی روستاهای بدون بیکار، روستاهای هدف گردشگری و قابل سرمایه گذاری در حوزه توریسم، اجرای طرح هر روستا یک محصول و توانمندسازی زنان روستایی افزود: یکی از شاخص ترین اقدامات صندوق کارآفرینی امید طراحی و اجرای نظام تامین مالی متناسب با روستاها بوده که ایجاد صندوق های خرد محلی در جوامع روستایی از آن جمله می باشد.

و ی افزود: در حال حاضر صندوق کارآفرینی امید در سطح کشور با راه اندازی ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی در ۱۸۰۰ روستای کشور امکان حمایت از بانوان فعال در روستاها را فراهم آورده است که سهم صندوق استان اردبیل در این طرح ۵۳ صندوق خرد محلی زنان روستایی می‌باشد که ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به این صندوق ها پرداخت گردیده و ۱۲۰۰ نفر عضوگیری کرده است.

۶۰۱۶



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فوت یک بیمار کرونایی در اردبیل