پاکسازی اطراف تالاب گیلارلوی گرمی مغان


پاکسازی اطراف تالاب گیلارلوی گرمی مغان

اردبیل - ایرنا - برنامه پاکسازی اطراف تالاب شکار ممنوع دریاچه گیلارلوی گرمی مغان عصر پنجشنبه با حضور برخی مدیران و کارکنان ، گروه‌های مردمی و فعالان محیط زیست گرمی مغان اجرا شد.

به گزارش ایرنا ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی مغان در این برنامه بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص مدیریت پسماند و پاکسازی محیط زیست در جامعه تاکید کرد.

رضا رحیمی با قدردانی از حضور و همکاری گروه‌های مختلف دولتی و مردمی بویژه شهرداری گرمی در این برنامه از استمرار چنین برنامه‌هایی در شهرستان خبرداد.

پاکسازی اطراف تالاب گیلارلوی گرمی مغان

وی همچنین از عموم شهروندان جهت مشارکت در پویش مردمی طرح " کاشت ۱۵۰۰ اصله درخت خانواده " که با حضور کارکنان دولت و حامیان محیط زیست ساعت ۱۰ روز جمعه ۱۲ فروردین در محل دریاچه گیلارلو برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

دریاچه گیلارلو گرمی بعد از دریاچه شورابیل اردبیل دومین دریاچه بزرگ استان محسوب می‌شود.

این دریاچه در سال ۷۵ با هشت میلیون مترمکعب حجم آب با هدف تامین آب آشامیدنی شهر گرمی احداث شد که با انتقال آب جعفرآباد به گرمی و رفع مشکل آب این شهر دریاچه مصنوعی گیلارلو به دلیل موقعیت جغرافیایی و چشم انداز زیبا به عنوان منطقه نمونه گردشگری شناخته شد.

بر روی دریاچه گیلارلو سد خاکی احداث شده است که آب آن از طریق کانالی از رودخانه‌های مرزی برزند و دیزده چایی تامین می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خیرین اردبیلی چهار هزار دستگاه تبلت به دانش‌آموزان اهدا کردند