کشت کلزا در 1500 هکتار از اراضی شهرستان ارزوئیه در سال جاری


کشت کلزا در 1500 هکتار از اراضی شهرستان ارزوئیه در سال جاری

مدیر جهاد کشاورزی ارزوئیه از کشت کلزا در 1500 هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه طی گفتگویی با راه آرمان؛ در رابطه با کشت کلزا در این شهرستان اظهار داشت: در سال گذشته 500 تن کلزا در این شهرستان تولید شد و سطح زیر کشت کلزا در سال جاری یک هزار و 500 هکتار بود که برنامه ابلاغی کلزا 2 هزار هکتار می باشد.

وی گفت: با توجه به قیمت مناسب محصول کلزا وخرید تضمینی آن و در تناوب قرار گرفتن با گندم و جو و نیاز آبی کمی که این محصول دارد کشا ورزان از کشت کلزا استقبال می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه افزود: البته با همه مزایایی که این محصول دارد مشکلاتی مانند همزمانی برداشت کلزا با محصول گندم و متعاقبا کمبود دستگاههای برداشت، تردید کشاورزان جهت انتخاب بذر جدید و همزمانی برداشت ذرت با کشت کلزا وجود دارد.

امیری با اشاره به اینکه جهت ترغیب کشاورزان به کشت کلزا اقداماتی توسط این مدیریت در شهرستان صورت گرفته است، بیان داشت: برای آشنایی کشاورزان با فواید این محصول و اینکه علف های هرز کمتری دارد و همچنین نیاز به آب کمی دارد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از کشاورزان جهت خرید دستگاه های ریزدانه کار یاردانه دار معرفی شده اند، عنوان کرد: تاکنون بیش از 30 دستگاه در شهرستان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه خاطر نشان کرد: با تشکیل 9شبکه مراقبت متشکل از کارشناسان ناظر طرح گیاهپزشکی ومشارکت دو کلینیک گیاهپزشکی برمزارع کلزا نظارت می کنند و با ارائه توصیه های لازم در مدیریت آفات و بیماریهای این محصول و ارائه مشاوره فنی به کلزاکاران در زمینه تغذیه اصولی مزارع توسط کارشناسان، کشاورزان را همراهی می کنند.

امیری با بیان اینکه عملکرد کلزا 5/2 تن در هر هکتار می باشد، اذعان داشت: با توجه به اینکه بذر کلزا وارداتی است و توسط مدیریت زراعت استان تهیه وتدارک دیده می شود جهت توزیع بین کشاورزان در اختیار مدیریت شهرستان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بدلیل بارندگی های زیاد و مناسب بودن شرایط آب و هوایی کلزا عملکرد خوبی داشته است، عنوان کرد: کشت بذر کلزا در بافت خاک های سبک عملکرد بهتری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه ابراز داشت: خرید کلزا در شهرستان به صورت تضمینی و توسط اداره غله انجام می شود.

امیری تصریح کرد: کاشت کلزا با دستگاههای ریز دانه کار و برداشت با کمباین انجام می شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات