سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال با شهردار لیسبون دیدار کرد


سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال با شهردار لیسبون دیدار کرد

سفیر کشورمان در ملاقات با شهردار لیسبون، نامه دعوت حناچی شهردار تهران از همتای پرتغالی خود برای سفر به تهران را به او تسلیم کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال با شهردار لیسبون دیدار کردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی دامن پاک جامی سفیر کشورمان در پرتغال در ملاقات با فرناندو مدینا شهردار لیسبون، نامه دعوت حناچی شهردار تهران از همتای پرتغالی خود برای سفر به تهران را به او تسلیم کرد.

در این ملاقات که در کاخ شهرداری لیسبون انجام گرفت، سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت دیپلماسی شهری در پیشیرد روابط بین کشور‌ها و با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگ توسعه شهری و وجود جاذبه‌های فراوان تاریخی و فرهنگی در پایتخت کشورمان، شهر تهران را یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی، منطقه و جهان دانست.

دامن پاک جامی همچنین امکان برقراری روابط همکاری بین شهر‌های تهران و لیسبون در زمینه‌های مختلف مدیریت و توسعه شهری از جمله حمل و نقل، استفاده از فناوری‌های نوین و صرفه جویی در مصرف انرژی را در چارچوب امضای یک یادداشت تفاهم همکاری مورد تاکید قرار داد.

فرناندو مدینا شهردار لیسبون نیز با استقبال از دعوت همتای ایرانی خود برای سفر به کشورمان و اعلام آمادگی برای انجام این سفر در آینده‌ای نزدیک، علاقه مندی خود را برای آشنایی با پیشرفت‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه توسعه شهری کلانشهر تهران ابراز کرد.

شهردار لیسبون با اشاره به تلاش‌ها برای کسب میزبانی مشترک جام جهانی فوتبال ۲۰۳۰ مشترکا از سوی پرتغال و اسپانیا، سهم لسیبون را در برگزاری این رویداد بزرگ وزرشی مهم دانست.

او لیسبون را شهری رو به توسعه با حفظ ساختار‌ها و سنت‌های قدیمی و یکی از مقاصد مهم توریستی اروپا و جهان دانست و از برقراری روابط همکاری بین دو پایتخت در چارچوب دیپلماسی شهری استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: برداشت ها در مورد صدور روادید پرتغال برای ایرانیان اشتباه بوده است

انتهای پیام/

روابط ایران و پرتغال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark