اقامتگاه بوم گردی آدور جیرفت


اقامتگاه بوم گردی آدور در روستای دهنو شهسوار در جیرفت در قسمتی از مزرعه آراتا قرار گرفته است . این اقامتگاه مجموعه ای از سوئیت های کپری می باشد . کَپَر نام اقامتگاه هایی است در جنوب و جنوب شرقی کشورمان که از شاخه نخل خرما و شاخه نخل وحشی (داز) ساخته می شود. کپرها […] نوشته اقامتگاه بوم گردی آدور جیرفت اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی جاهای...

اقامتگاه بوم گردی آدور در روستای دهنو شهسوار در جیرفت در قسمتی از مزرعه آراتا قرار گرفته است . این اقامتگاه مجموعه ای از سوئیت های کپری می باشد . کَپَر نام اقامتگاه هایی است در جنوب و جنوب شرقی کشورمان که از شاخه نخل خرما و شاخه نخل وحشی (داز) ساخته می شود. کپرها به صورت گرد ساخته می شوند و هرچند در گذشته برای زندگی همه مردم استفاده میشده ولی امروزه سرپناهی برای مردم فقیر منطقه محسوب می شوند. در بلوچستان کپرها به گرتوپ یا گردتوپ هم نامیده می شوند. در محوطه اقامتگاه یک دریاچه بزرگ و پرآب وجود دارد که صحنه های زیبایی را در هنگام غروب در برابر دیدگان میهمانان به وجود می آورد . نخل های سربه فلک کشیده اطراف دریاچه جذابیت فوق العاده ای به اقامتگاه بخشیده اند که لذت تماشای آنها دست کمی از تماشای غروب روی آب ندارد . در اینجا پرندگان ، حیوانات اهلی خانه در کنار میهمانان و صاحب خانه زندگی مسالمت آمیزی دارند . در مجموعه یک استخر سرپوشیده هم برای شنا و آبتنی ساخته شده است . نام اقامتگاه ازنام گیاهی بومی به نام آدور گرفته شده که خواص دارویی فراوانی دارد. آدور شش سوئیت دوخوابه با ظرفیت ۶ نفر دارد که هرکدام از سوئیت ها دارای سرویس بهداشتی و حمام هستند.

اقامتگاه بوم گردی آدور جیرفت

بوم گردی آدور ۳ باب سوئیت ۲ خوابه با ظرفیت پذیرش و اسکان ۶ نفر دارد که هر کدام دارای حیاط، مکانی برای برپایی آتش، سرویس بهداشتی و حمام هستند. گردشگران و مهمانان عزیز با اقامت در این خانه ی بومی می توانند با هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه از انواع غذا های محلی نظیر آبگوشت بادمجان و کشک، آبگوشت زیره، آش گندم شیر، اوماچ آش، خورشت بز قورمه، خورش آلوچه، خورش به آلو، زیره پلو و کشک کدو و مجور کدو سفارش دهند و در فضای باز و زیبای این اقامتگاه به سرو آنها بنشینند.
گردشگران همچنین می توانند به بازدید از استخر پرورش ماهی و زنبور عسل اقامتگاه و حیوانات محلی نظیر بوقلمون و گوساله و گوسفند بروند و از طبیعت و زندگی به سبک روستایی این اقامتگاه لذت ببرند.
جاذبه های گردشگری و دیدنی که در نزدیکی این اقامتگاه قرار دارد عبارتند از محوطه باستان‌ شناسی روستای کنار صندل، قلعه سموران، موزه جیرفت، غار شعیب، آرامگاه امیر حیدر، آرامگاه سالار رضا و کاروان سرای گنجعلیخان.

فاصله حدودی این اقامتگاه تا مکان های مهم :
فاصله تا فرودگاه جیرفت : ۴۵.۷ کیلومتر ( ۴۶ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن بم : ۱۵۲ کیلومتر ( ۲ ساعت و ۱۹ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری بم : ۳۸.۷ کیلومتر ( ۴۴ دقیقه )
فاصله تا محوطه باستان‌شناسی روستای کنارصندل : ۷.۵ کیلومتر ( ۸ دقیقه )
فاصله تا موزه جیرفت : ۳۷.۵ کیلومتر ( ۳۶ دقیقه )
آدرس : کرمان ، جیرفت، روستای دهنو شهسوار ، مزرعه آراتا

اقامتگاه بوم گردی آدور جیرفت
اقامتگاه بوم گردی آدور جیرفت

منبع : یو اسپیس – پارمین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار روسیه به آمریکا درباره مصادره دارایی‌های این کشور