نگرانی سازمان ملل از حضور داعش در افغانستان


نگرانی سازمان ملل از حضور داعش در افغانستان

تهران- ایرنا- دبیر کل سازمان ملل روز سه شنبه افزایش حضور داعش در افغانستان و تقویت قوای آن بعد از شکست در عراق و سوریه را نگران کننده دانست.

به گزارش مجله تایم، «آنتونیو گوترش» در گزارشی به شورای امنیت گفت: به رغم عملیات های فشرده دولت و نیروهای امنیتی، گروه افراطی داعش در حال احیا و افزایش تحرکات خود در افغانستان است.

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مهرماه سال جاری، از همه گروه های مسلح خواست تا هیچ دخالتی در امور برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نداشته باشند.

گوترش عنوان کرد که از اواسط ژوئن (تیرماه) تا اوایل سپتامبر (شهریور ماه) 183 حمله به گروه داعش نسبت داده شده است که این آمار تقریباً دو برابر مدت مشابه در سال 2018 است.

به گزارش مجله تایم، گزارش سازمان ملل در مورد تحرکات داعش در افغانستان پیش از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای لغو مذاکرات زلمای خلیل زاد با نمایندگان طالبان در دوحه جمع آوری شده بود.

ترامپ در ۱۷ شهریور ماه اعلام کرد مذاکرات صلح با گروه طالبان را، در پی حمله اخیر آن‌ها در کابل که به کشته‌شدن یک سرباز آمریکایی و ۱۱ تن دیگر انجامید، لغو کرده‌است.

او روز دوشنبه با تاکید بر پایان مذاکرات گفت دولت او موضوع کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان را نیز بررسی می‌کند.

به دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای لغو مذاکرات صلح افغانستان، طالبان روز یکشنبه اعلام کرد: توقف گفت‌ وگوهای صلح از سوی رئیس جمهوری آمریکا، بیانگر تزلزل واشنگتن در تعامل سیاسی است.

طالبان در بیانیه ای عنوان کرد: اکنون که رییس‌ جمهوری آمریکا روند مذاکرات با امارت اسلامی (طالبان) را متوقف اعلام کرده است، زیان آن بیش از هر کسی به خود این کشور می‌رسد.

بر اساس بیانیه طالبان، آمریکا با لغو مذاکرات صلح، سیاست های خود را برای جهانیان روشن ساخت. بدون شک با این اقدام، تلفات جانی و مالی واشنگتن در افغانستان بیشتر و نقش این کشور در تعامل سیاسی متزلزل خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا